אייפון 14 – אילו שדרוגים מציע הדגם החדש?

 

ממש לאחרונה הגיעה לעולם הבשורה החדשה של חברת אפל הפופולרית – סדרת הטלפונים החכמים האחרונה – אייפון 14. מצד אחד אפשר לשמוע קולות שמדברים על כך שהשינוי הוא לא כל כך משמעותי מהסדרה הקודמת, אך מנגד חובבי אפל המושבעים עדיין ממהרים לקנות ולהתחדש. האם יש סיבה להתחדש באמת? הנה ארבעה חידושים ושדרוגים מרכזיים שכדאי להכיר לפני שמתחילים.

תקשורת לוויינית

נכון לעכשיו החידוש הזה תקף רק במקרי חירום ורק בגבולות ארצות הברית וקנדה. במקרי חירום שבהם אין קליטה סלולרית ניתן ליצור קשר עם שירותי החירום באמצעות תקשורת לווינית. השירות יהיה חינמי במשך שנתיים נכון לעכשיו.

מהפכת ה-eSIM של אפל

מי שיקנה מכשיר בארצות הברית כיום יקבל לראשונה אייפון ללא מגירה לסים הפיזי. מעתה והלאה האייפונים יעבדו על סים וירטואלי שאיננו פיזי ובארץ יש כבר 2 חברות שתומכות בשירות. נכון להיום המכשירים באירופה וכאן בישראל עדיין מגיעים עם האפשרות לסים פיזי.

נפרדים מהמגרעת, עוברים לאי הדינמי

אחרי שנים ארוכות אפל נפרדת סוף סוף מהמגרעת ועוברת לדבר שנקרא על פיה אי דינמי. במקום המגרעת שאיננה משתנה, האי בעצם ישתנה בהתאם לשימוש במכשיר. כאשר שומעים למשל מוסיקה האי יתרחב ויציג מידע אודות השיר שמתנגן וכשמנווטים האי הדינמי יראה את הפניות שצריך לפנות. שימו לב – השינוי קיים רק בדגמי פרו ופרו מקס.

מערך הצילום

לבסוף חשוב בהחלט לציין את שדרוג מערך הצילום. אחרי שנים של שימוש בחיישני 12 מגה פיקסל בלבד, אפל עוברת לחיישן ברזולוציה גבוהה יותר של 48 מגה פיקסל. לשינוי הזה מתווספות עוד מגוון טכנולוגיות לשיפור איכות התמונות שמביאות לכך שהאייפון 14 הוא כיום הטלפון המצלם הטוב ביותר של אפל ובכלל.

מרחבי הרשת:

ראובן איליץ’מייסד ומנכ”ל חברת הסטארט אפ BlockStock

ראובן איליץ’ – ראיון