איך המדינה אמורה להתמודד עם המשבר הכלכלי

 

נגיף הקורונה הכניס את מדינת ישראל אל תוך משבר כלכלי חסר תקדים שכמוהו לא זכור ב50 שנה האחרונות, אחוז האבטלה הרקיע שחקים, עסקים פושטים רגל והתוצר הלאומי ירד לשיא שלילי, אז איך ישראל אמורה להתמודד עם כל המשבר הזה והאם יש צפי חיובי באופק?

בכתבה זו נעסוק באיך אמורה ישראל להתמודד עם המשבר הכלכלי, אילו צעדים עליה לעשות ומה הצפי ליציאה מהמשבר.

שלבים ליציאה מהמשבר

• מכירת אגרות חוב – כרגע מדינת ישראל חייבת להתחיל לגייס כספים כדי להתמודד מידית עם התקופה הקשה, איך עושים את זה? פשוט מאד ישראל חייבת להתחיל למכור אגרות חוב למשקיעים בכל רחבי העולם כדי להכניס כסף לקופה ולהתחיל לנהל את המשבר חכם.
• עזרה לעסקים – עם הכסף שגויס ממכירת אגרות חוב יש להתחיל לעזור לעסקים בצורה כזו שבאמת תסייע להם ותשמור עליהם עם הראש מעל המים, המטרה הכי גדולה של ישראל בתקופה זו היא למנוע מכמה שיותר עסקים לשפוט רגל.
• השקעה ועידוד של יזמות – לאחר התקופה הקשה וכשהעולם יסמן ניצחון על נגיף הקורונה ישראל צריכה להשקיע ולעודד את התעשייה האזרחית ליזמות חדשה כדי להחזיר את הצמיחה והשגשוג למשק, ממשלת ישראל תצטרך להשים את כל כולה בדרכים לעודד יזמים חדשים לחזור לשוק ולהגדיל את התוצר הלאומי.
• מיסים, מיסים ועוד מיסים – כדי להחזיר את חובות המדינה שנלקחו בתקופה הקשה יהיה צורך בהגדלת המיסים באופן משמעותי לתקופה של כמה שנתיים שלוש לאחר היציאה מהמשבר, מיסים אלו יפלו על כולנו וכתף אל כתף נסחוב את העגלה אל מחוץ לבוץ.
צפי ליציאה מהמשבר הוא בין שנה לשנה וחצי תלוי המון בפיתוח החיסון וביעילותו לקטיעת הנגיף שפוגע כל כך בבריאות העולם ובכלכלה שלו.

לחץ כאן לסיוע במימוש זכויות במקרים של אובדן כושר עבודה