איך לא להיכנס לסגר שלישי

 

אחרי הגל הראשון שפקד אותנו בישראל היה חשוב מאד למצוא דרך בה ממשלת ישראל, כוחות האכיפה והציבור ינקטו בכדי לעצור את היקפי התחלואה וימנעו מאתנו להגיע לגל שני מיותר שגובה חיי אדם ומחיר כבד גם מהכלכלה.

בכתבה זו ננסה להראות מהי הדרך הנכונה שכל אחד מהגורמים שהם הממשלה, כוחות האכיפה והציבור צריך ללכת בו בכדי למנוע את הגל השלישי.

הדרך להימנע מגל שלישי

אז אם מתסכלים מה היה בסיום הגל הראשון שהוביל אותנו לגל שני גדול וחזק בהרבה מהראשון נוכל ללמוד איפה טעינו ומה יש לשפר.

היציאה מהגל הראשון הייתה חסרת פרופורציות, הממשלה גמגמה בכל התווית הדרך ודי חששה כנראה להיות נוקשה עם חוקים ברורים שימנעו תחלואה נוספת, המשטרה וכוחות האכיפה היו סלחניים מידי עם מפירי ההגבלות והציבור היה חסר כל משמעת.

• הממשלה – הממשלה היא זו שצריכה להתוות את הדרך, לתת קווים מנחים ולעשות זאת תחת מנהיגות ולא כמה פופולאריות תצא להם מכך, הקווים חייבים להיות נוקשים וברורים על סמך נתונים, איפה היקפי התחלואה הגדולים ביותר, מה הפתרונות הכי יעילים להימנע ומה אפשר להתיר ומה אסור בשום אופן.
• כוחות האכיפה – על כוחות האכיפה להיות פחות סלחניים עם מפירי ההגבלות אם נמצאה התקהלות של אנשים בניגוד להנחיות יש להעניש במלוא חומרת הדין, אם מדובר על חתונה אסורה יש לעצור את החתן והכלה ולהטיל קנסות על כל המעורבים כולל גן האירועים.
• הציבור – בסופו של דבר מי שיכול למנוע הכי הרבה את הכניסה לגל שלישי הוא הציבור, נכון אנחנו חיים במדינה דמוקרטית והפגנות הם חלק מהדמוקרטיה, נכון קשה ללכת עם מסכה בקיץ, נכון שחיכיתם להתחתן כל חייכם ונכון שלשבת בחג לארוחה משפחתית גדולה זה מסורת רבת שנים, אבל ככה לא נצליח.

 

עוד מרחבי הרשת:
הרבלייף- במקום הראשון בניהול משקל וולנס
הרבלייף – הסטוריה ותרומה לקהילה
על אורח חיים בריא – מאת הרבלייף
תזונה נכונה על פי הרבלייף