איך לשמור על מדיח הכלים תקין לאורך זמן?

איך לשמור על מדיח הכלים תקין לאורך זמן?

 

יש לכם בבית מדיח כלים שעוזר לכם לשטוף את כמויות הכלים אחרי כל ארוחה? זה נפלא ואין ספק שמדובר על כלי שעוזר מאד ומקל על החיים, אבל צריך לזכור שכדי שנוכל ליהנות ממנו לאורך זמן כשהוא במצב תקין, חשוב מאד לשמור עליו. איך עושים זאת? הנה כמה טיפים ששווה לאמץ.

נקו את הפילטר בתדירות גבוהה

גם אם הקפדתם להכניס כלים יחסית נקיים, הפילטר עדיין נסתם עם הזמן. שלפו את מלכודת הלכלוך מהמדיח אחת לחודש ושטפו אותה היטב עם מים וסבון.

עזרו למדיח לעזור לכם

נכון, מדיח כלים אמור לעזור לנו ולהקל על החיים, אבל זה לא אומר שצריך לעשות לו חיים קשים. שטפו מעט כל כלי לפני שאתם מכניסים אותו ולעולם אל תכניסו שאריות מזון גדולות שיסתמו את חור הניקוז ועלולות להרוס את המדיח כליל. כמו כן מומלץ להיעזר תמיד בתכשירים איכותיים כמו מלח למדיח וקפסולות איכותיות בלבד.

ודאו שהממטרות יכולות להסתובב

הממטרות בחלק העליון והתחתון הן אלו שאחראיות על שטיפת כל הכלים. אם מניחים כלים בצורה שתחסום אותן הן לא יסתובב כראוי, השטיפה תהיה הרבה פחות טובה והן גם עלולות להתקלקל.

הפעילו מדיח ״על ריק״

לכל מדיח יש תכניות ניקיון מובנות כיום. רכשו חומר ניקיון ייעודי והפעילו את המדיח על ריק אחת לכמה זמן כדי לשמור עליו.

נקו את הפילטרים בעצמכם

ישנן שתי נקודות תורפה שניתן לטפל בהן ממש בקלות. החיבור של הברז למדיח והניקוז החוצה. בשתי הנקודות האלו מצטברת אבנית עם הזמן וניתן לנקות אותה ממש בקלות בעצמינו.

מלח רק בתחילת ההדחה

מלח למדיח זה תכשיר מצוין אך חשוב להשתמש בו לפני ההדחה ולא לתת לו לעמוד סתם כך, הוא עלול לאכול את הנירוסטה ולגרום לנזק.

טיפים לניקוי המדיח

טיפים לניקוי המדיח

הנה כמה טיפים מעולים לניקוי המדיח כחלק מהשמירה על תפקודו התקין. ניקיון יסודי על בסיס קבוע יאריך את תוחלת החיים של המכשיר ויאפשר להנות מכלים נקיים יותר.

ניקיון חור הניקוז

חור הניקוז הוא אחד החלקים החשובים ואם הוא סתום אז המדיח לא יפעל כמו שצריך ואפילו עשוי להציף את הבית. רוקנו את המדיח לחלוטין ובדקו את מצב החור. הוציאו שאריות מזון שנתקעו ורוקנו אותו לחלוטין אחת לכמה שבועות.

ניקיון חור ההתזה

החורים של זרוע ההתזה נוטים להיסתם עם הזמן. בדקו אם כך המצב ואם כן השרו את הזרוע בחומץ לכחצי שעה ולאחר מכן הפעילו את המדיח בתכנית ארוכה עם חום גבוה.

היעזרו בחומץ

חומץ הוא מצוין לניקיון ושווה להיזער בו. הניחו קערה מלאה בחומץ במדף העליון של המדיח והפעילו אותו בתכנית ארוכה על חום גבוה. החומץ יפרק משקעים ומינרלים שהצטברו.

אבקת סודה

לאחר שסיימתם עם החומץ, הוציאו את הקערה החוצה. כעת מומלץ לפזר אבקת סודה בתחתית ולהפעיל שוב את המדיח על חום גבוה, הפעם על תכנית מהירה וקצרה.

המדיח מלא בעובש? כך תעשו

אם גיליתם שהמדיח מלא בעובש, ניתן ורצוי לנקות אותו עם אקונומיקה. שפכו כוס אחת בתחתית והפעילו תכנית מלאה. שימו לב (!!) – אם תחתית המכשיר שלכם עשויה מפלדת אל חלד, אסור בתכלית האיסור להשתמש באקונומיקה ואתם עשויים לגרום באופן הזה נזק רב למכשיר.