איך מסבירים לילדים את הקורונה בלי ליצור להם פחדים

 

משבר הקורונה גרם לעולם להשתגע, הרחובות ריקים, אלו שמסתובבים ברחובות עוד עוטים מסכות על פניהם, כפפות ושאר מיגון, עלינו להתרחק מחברים ובני משפחה אחרים כדי לא להיחשף או לחשוף לנגיף והחדשות ואתרי האינטרנט מלאים בחדשות קשות, מפחידות וחסרות וודאות, עם כל אלו צריך להתמודד גם עם השאלות שצצות לילדים בנוגע לבהלה וההמולה שהקורונה יצרה, איך עושים זאת בלי לגרום להם לפחדים ופגיעה נפשית?

במאמר זה ניתן לכם מספר טיפים כיצד ניתן להסביר לילדים את המצב בלי לגרום להם לנזקים נפשיים ופחדים בהמשך חייהם.

טיפים כיצד להסביר את המצב לילדים

• להימנע ממצב הכחשה – לא יעזור שתכחישו את המצב, בלתי ניתן להסתרה ולא משנה אם הילד בגיל שנתיים או שש, הם סופגים את זה מכל מקום אפשרי, השתדלו פחות לדבר על זה בבית אולי, השתדלו שהטלוויזיה תהיה פחות פתוחה על חדשות ותכניות שעוסקות בקורונה אלא יותר תכניות מצחיקות ומשעשעות.
• להסביר בצורה “וורודה” – הסבירו את נגיף הקורונה בצורה “וורודה”, הסבירו שיש מחלה שאיתה העולם מתמודד אבל היא לא מסוכנת אלא פשוט מאד מדבקת ובגלל זה כולם נזהרים, תגידו שזה זמני ועוד מעט תהיה תרופה שיתנו לכולם, המתיקו את הגלולה עבורם והפחיתו את החשש והפחדים.
• להעניק יתרונות לתקופה – העניקו יתרונות לתקופה הזו, הסבירו להם שעכשיו יש להם יותר זמן להיות עם אבא ואמא, שיש להם יותר זמן למשחקים, יותר זמן לטלוויזיה, שכל הקורונה זה בכלל משחק אחד גדול של מחבואים ועוד…