איך עושים סגר מבלי להזיק לעסקים

 

הקורונה הביאה עמה גל תחלואה רחב היקף שמדליק המון נורות אזהרה בקרב ארגוני הבריאות, החשש מקריסת בתי החולים תחת העומס וכתוצאה מכך אלפי מקרי מוות גורמת לממשלה לשקול סגר בו נצמצם את היקף התחלואה, נוריד את העומס מבתי החולים ונמשיך להחזיק מעמד עוד קצת לפני שימצא החיסון, אך סגר משמעותו עסקים רבים שמאבדים את מקור הכנסתם כשמנגד ההוצאות לא פוסקות לרגע, אז מה עושים?

בכתבה זו ננסה להביא בפניכם מה כן צריכה לעשות הממשלה כדי להצליח בסגר שיעשה טוב להיקף התחלואה מבלי להזיק לעסקים.

פשוט מאד לנהוג בהיגיון

מה שצריכה ממשלת ישראל לעשות הוא לפעול בהיגיון, להפעיל יד קשה על מפירי הסגר שפוגעים בכולנו אבל יחד עם זאת לעזור לעסקים לעבור את התקופה הקשה, איך עושים זאת פשוט מאד.

• עוזרים לעצור/ לדחות את ההוצאות – הכי חשוב זה קודם כל לעצור את ההוצאות שגורמות לעסקים האלו קשיים ובורות כלליים שמהם יתקשו לצאת לאחר מכן, כל עסק שהכנסתו נעצרה בזמן הקורונה צריך להיות זכאי לתקופה בה חשבונות חשמל, מים, ארנונה, החזרי הלוואות ודמי שכירות לא יגבו ממנו, אם צריך לחוקק משהו כדי לאכוף את זה אז זה הזמן, עסק שלא פועל בגלל המצב לא יכול לשלם חשבונות וחשוב וכדאי למדינה להחזיק אותו מעל פני המים.
• מעניקים הלוואות בערבות מדינה לכל עסק שמוכיח כי הוא חייב זאת כדי לשרוד – המון עסקים הגישו בקשות להלוואות בערבות המדינה אך או שנאלצו לחכות זמן רב או שפשוט קיבלו דחייה מסיבות שטויות, אם המדינה רוצה לעזור לעסקים הרבים הנמצאים בקשיים היא חייבת להזרים להם כספים ומיד.
• מפסיקים לבזבז כספים לשווא – די לבזבוזים חסרי השחר של ממשלת ישראל, די לפזר כסף לאזרחים שלא באמת צריכים את זה (לאלו שכן צריך חשוב וכדאי להמשיך ולהזרים) המענקים שחולקו לכל אזרח היו פשוט בזבוז עתק של כסף שבסופו שלדבר נצטרך להחזירו וחבל שלא הושקע בעסקים שבאמת צריכים אותו ולא באזרחים שלא חסר להם כלום.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השייווק שהונפקה בבורסה של טורנטו