איך שומרים על שפיות בבית עם הילדים בזמן הקורונה

 

בימים אלו של נגיף הקורונה המשתולל ברחבי העולם המציאות הכתה בנו חזק, העולם נכנס לסגר, הרחובות הכי סואנים בעולם השתתקו, בתי הקפה סגורים וגני הילדים ובתי הספר נעולים וריקים, כולנו יושבים בבתים שלנו, נותנים לרשויות את היכולת להילחם ולנסות לבלום את הנגיף או לפחות להרוויח זמן עד שהמדע ייתן לנו פתרונות.

אבל בינתיים אנו ההורים מוצאים את עצמנו בבית סגור עם ילדים חסרי סבלנות, מלאי אנרגיה ורצון עז לפרוק אותה, אז איך שורדים את התקופה הקשה הזו? כל העצות והטיפים בהמשך הכתבה.

טיפים כיצד לשרוד את התקופה הקשה

  • שגרה – לא סתם אנחנו מתחילים עם הטיפ הראשון שלנו שהוא שגרה, ילדים חייבים מסגרת ושגרה כדי שההתנהגות שלהם תהיה בהתאם, כדי שלהורים יהיה יותר קל וכדי לעזור להם לחזור בקלות יחסית לשגרת הלימודים/ הגנים כשהיא תחזור… אז איך שומרים על שגרה? שעת התעוררות, שעת אוכל צהריים, שנת צהריים אם מדובר על ילדים עד גיל 3, שעת ארוחת ערב, מקלחת ושינה, אם בדרך תוכלו גם למלא את היום במשימות כגון לימודים, שעת משחק ועוד דברים שחוזרים על עצמם במשך כל יום רק תטיבו עם עצמכם.
  • תכננו טוב את היום הבא – הכינו לו”ז ליום הבא, פעילות גופנית, זמן מחשב, זמן טלוויזיה, לימודים, פעילויות משותפות, אטרקציות ומשחקים משפחתיים העיקר שלא יהיה זמן מת בו הילדים משועממים ומשגעים אתכם, מלאו יחד את הזמן כדי שהוא יעבור כמה שיותר מהר.
  • וותרו מידי פעם – אם ביום יום שלכם אתם נלחמים עם הילדים על שעות טלוויזיה, שעות מחשב, ממתקים או כל דבר אחר, עכשיו זה הזמן קצת לשחרר… בחרו את המלחמות שלכם היטב.