דייסה לתינוקות – כיצד ומתי להוסיף לתפריט התינוק?

 

אם גם לכם יש תינוק קטן וחמוד בבית, החל מגיל שישה חודשים בערך תוכלו להתחיל להגיש לו מזון מוצק שמותאם לגילו ואחד הסוגים המומלצים ביותר זו דייסה לתינוקות. כמובן שצריך לעשות את זה באופן הדרגתי ובצורה בטוחה וכעת ננסה להבין בדיוק איך עושים את זה ומתי הזמן הנכון להתחיל.

ממתי אפשר להתחיל?

אפשר להתחיל לתת דייסה לתינוקות החל מגיל חצי שנה, השלב שבו ממליצים ארגוני הבריאות על התחלה של תזונה מוצקה לתינוקות. כמו כן, במקרים של תינוקות שלא עולים במשקל בצורה תקינה לפני גיל חצי שנה, ניתן לתת דייסה לתינוקות לאחר התייעצות עם הרופא ועם טיפת חלב.

איך להוסיף את הדייסה לתפריט?

בשלב הראשון חשוב לחשוף את התינוק לדייסה במנות קטנות ובתור טעימות. כשרואים שאין תגובה אלרגית או תגובה שלילית אחרת, אפשר להתחיל להעלות בהדרגה את הכמות. אחרי כחודש שבו ניתן מנות קטנות, ״טעימות״ של דייסה לתינוקות, חשוב להכניס את הדייסה לתפריט באופן מסודר.

מומלץ לשלב אותה באופן שבועי כשרצוי להאכיל בדייסה 3-4 פעמים בשבוע.

בהמשך – ניתן לשלב עם סוגי מזון אחרים

שימו לב כי בהמשך הדרך ולאחר שהתינוק מסתגל לתזונה מוצקה, ניתן לשלב דייסה לתינוקות גם עם סוגים אחרים של מזון. כך למשל אפשר להשתמש בדייסה כתוספת למרק ירקות או כתוספת למחית ירקות ופירות. באופן הזה אנו מסמיכים את המזון ומעשירים אותו בברזל, קלוריות חשובות ומגוון ויטמינים ומינרלים.

דייסה לתינוקות זה מזון מצוין וחיוני מאד לתזונה. הדייסות השונות עשירות במגוון של ויטמינים, מינרלים וברזל – רכיבים חשובים ביותר להתפתחות תינוקות. מומלץ בחום להתחיל לשלב את הדייסות בהדרגה מגיל חצי שנה ואילך עד שיהפכו למרכיב קבוע בתפריט.

מרחבי הרשת:

מטרנה – ערוץ יוטיוב

חנות מטרנה

מטרנה – אינסטגרם

מטרנה – שיבולת שועל

מטרנה – אתר וואלה