דייסה לתינוק – כל שיטות ההכנה ושיטות ההגשה

 

החל מגיל שישה חודשים אפשר להתחיל להגיש לתינוקות מזון מוצק וחשוב לעשות זאת בהדרגה ולבחור במזון במרקם נוזלי שקל לאכול ולעכל. דייסה לתינוק זה מאכל נפלא שמתאים תמיד ואם עדיין לא יצא לכם להכין אחת לחמודים שלכם, הנה כמה שיטות הכנה וטיפים להגשה והאכלה ששווה להכיר.

דייסה על בסיס מים

הרכיב העיקרי בדייסה הוא הדגן שנבחר לבשל ושיבולת שועל למשל זו בחירה נפלאה. בגלל שתינוקות לא מסוגלים לעכל חלב פרה עד גיל שנה, הדרך היחידה להכין עבורכם דייסה בשלב הזה הוא על בסיס מים. יש לבשל את הדגנים במשך כעשר דקות ביחס של 1:2 לטובת המים עד שהדייסה נעשית סמיכה ורכה.

לשדרוג תזונתי הוסיפו תמ״ל

התינוק שלכם ניזון מתמ״ל עד כה? כדי להרגיל אותו אט אט למזון מוצק ופחות לתחליף, אפשר ומומלץ בהחלט להוסיף מהתמ״ל לדייסה. ככה בעצם אפשר להרוויח בקלות עוד ערכים תזונתיים חשובים ובמקביל להוסיף לדייסה עוד נפח כדי להשביע  יותראת התינוק.

לשדרוג הטעם (וגם הבריאות) הוסיפו ירקות ופירות

אפשר להפוך את הדייסה לטעימה, אטרקטיבית ובריאה אפילו יותר על ידי הוספת פירות וירקות. אפשר להוסיף בננה מעוכה, רסק תפוחים, רסק תפוזים או כל פרי אחר שאפשר למעוך. אפשר גם ללכת על דייסת ירקות ולהוסיף סוגים שונים כמו בצל טחון, קישוא טחון, גזרים, תפוחי אדמה (כולם מבושלים כמובן) וכן הלאה.

דייסה לפני השינה – הארוחה המושלמת לקראת הלילה

כאמור, דייסה לתינוקות תתאים כמעט בכל שעות היום, אבל אין ספק שהזמן האידיאלי ביותר להגיש אותה הוא בערב לפני השינה. המרקם הסמיך ממלא ועוזר להיכנס למצב של שינה ממש בקלות וזהו טריק נפלא להרדמת תינוקות – בהחלט שווה לנסות!

מרחבי הרשת:

מטרנה בערוץ יוטיוב

דה מרקר – כתבה אודות מטרנה

מטרנה – כתבה בגלובס

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה – להזמנה באתר