“האח הגדול צופה בך”- חידושים בעולם מצלמות האבטחה

מצלמות האבטחה

 

האח הגדול צופה בך”- חידושים בעולם מצלמות האבטחה

עולם מצלמות האבטחה בשנים האחרונות הופך לתחום מרתק ומלא חידושים. ואם בעבר הקונוטציה כלפי אמצעי צילום אלו הייתה בילוש אחר זוגות בוגדים או מציאת פושעים, הרי שהיום מצלמות האבטחה חדרו לכל תחום של חיינו.

כיום ניתן למצוא מצלמות אבטחה משלל סוגים ומינים שחלקם מיועדים באמת לאבטחה ושמירת הבטחון ואחרות להרתעה או לצילום בסתר. בכל מקרה ראוי לומר כי בכל סוגי המצלמות כמעט, איכות הצילום השתפרה פלאים ומרבית המצלמות כבר הפכו צבעוניות ובעלות רזולוציה גבוהה למדי.בנוסף, בהתאם למציאות הטכנולוגית שבה לא זזים לשום מקום ללא הסמארטפון שלנו, מרבית המצלמות החדשות מצויידות כבר באפליקציה שניתן להוריד בחינם בכדי לשלוט במצלמה מכל מקום ולהוציא צילומים שנקלטו בה בכל שעה.

סקירה קצרה של סוגי מצלמות האבטחה בשוק

מצלמות לשימושים חובבניים (לא לצרכי אבטחה)- כאן מדובר במצלמות שיכולות למשל לשמש הורים כדי לראות מרחוק מה הילדים שלהם מעוללים בזמן שהם לא בבית, או בכדי לעקוב אחרי המטפלת או הבייביסיטר התורנית ולראות שהכל בסדר. גם למי שיש הורים מבוגרים במוסדות טיפוליים, מצלמה כזו יכולה להיות שימושית למדי. לרוב המצלמות הללו יגיעו או בפורמט נסתר שניתן להתקין ע”ג תמונה, תחת דלפק או שולחן קפה וכולי, או כמצלמות של ממש שניתן לתלות בזוויות הקיר השונות כדי לקבל תמונה נרחבת של מה שקורה בסלון הבית.

מצלמות דמה- מצלמות הרתעה- זהו סוג מצלמה שהוא למעשה כלל אינו מצלמה! מדובר בחתיכת פלסטיק מעוצבת היטב המזכירה מצלמת אבטחה. ניתן לתלות אותה למשל במוסך הצמוד לבית או במגרש החנייה בצידי הקיר, כדי ליצור הרתעה ולגרום למי שרוצה להתעסק עם הרכב או האופנוע ולגנוב אותו, לחשוב שנית. הפלסטיק הזה שווה את ההשקעה בו, אם אתם רוצים ליצור הרתעה והלהרחיק אנשים מזיקים פוטנציאליים מחפצי יקרי ערך שלכם.

מצלמות נסתרות- כאן המדובר במצלמות כמו שרואים בתוכניות התחקיר השונות בטלויזיה. מדובר במצלמות זעירות שניתן להסתיר בתיק, בצורת עט או אפילו בעגיל של אישה מטופחת והיא מצלמת את כל מה שקורה בזמן שיחה או התרחשות כלשהי. על אף גודלן המלצמות הללו מסוגלות לקלוט קול ולשדר אותו בצורה איכותית למדי וגם איכות התמונה היא סבירה בהחלט. אם אתם חושדים במישהו שעוקץ אתכם, רוצים לוודא שיש לכם תיעוד של חוזה בע”פ או רוצים לתעד התרחשות מסויימת זו הדרך האלגנטית לעשות זאת.

מצלמות אבטחה– אלו הן המצלמות הקלאסיות, ששמים בבתי עסק כדי לעקוב אחרי כל הקונים הנכנסים למקום מסחרי זה ולקלוט מעשים חשודים. במצלמות הללו אין הרבה שינויים פרט לעובדה שהן נעשו משמעותית קטנות יותר, ניתן להוריד מהן סרטונים גם לנייד האישי ולשלוח אותם לנמענים שונים (למשל המשטרה) וכן הלאה.

המצלמות מגיעות גם למערכות האינטרקום

זוכרים את הימים בהם אדם זר היה מצלצל באינטרקום והייתם שואלים מי זה? ומקווים שאכן האדם דובר אמת ולא מישהו חשוד שאתם מכניסים לבניין עכשיו? ובכן, החששות הללו יכולות להשכח. מערכות האינטרקום החדשות באות היום, בילד אין, עם עינית המצלמת את מי שעומד מול הדלת. באמצעות טכנולוגיית אינטרקום חדישה, הגישה לפתיחת דלת האינטרקום היא לא רק על בסיס בירור בע”פ מי זה, אלא גם זיהוי ממשי של האדם הנגלה אלינו מן המצלמה. כיצד זה עובד? כאשר האדם העומד מול הדלת, מצלצל באינטרקום, בדירה אשר אליה הופנה הצלצול עולה תמונה בלייב של האדם העומד מול הדלת במערכת הטלפונית של האינטרקום. ומכאן, סדר הפעולות כבר ברור.

מה עוד טוב לדעת?

 

רץ ברשת:

יורם קראוס על טיפוס הרים ועולם העסקים

יורם קראוס – כתבה באתר מאקו

טיפוס הרים – כתבה באתר ביזפורטל

על הקשר בין טיפוס הרים לניהול פרויקטים – יורם קראוס