האם דיווחי תנועה ברדיו אמינים?

דיווחי תנועה ברדיו

 

רובנו מאזינים לרדיו בכל בוקר כאשר אנחנו נמצאים בדרכנו לעבודה גם כדי להאזין למוזיקה במהלך הנהיגה וגם על מנת להתעדכן דיווחי תנועה ברדיו בכל בוקר. דיווחי תנועה אלו מיתיימרים לעזור לנו לנווט את דרכנו בצורה אופטימלית ביותר על ידי עדכונים מדי רבע שעה על פקקים או מפגעים בכבישים.

האך האם באמת דיווחי תנועה ברדיו האלו עוזרים לנו כמו שהם אמורים? לרוב עידכוני התנועה אמינים בדיווחים שלהם אבל קיימים מקרים בהם הנתונים הנאמרים לנו לא מדוייקים כל כך מאחר והמידע בהם מתעדכן רק על פי מאזינים שמתקשרים ומדווחים. קיימים מקרים בהם אפילו יש דיווח על פקק תנועה אבל אין תזמון ואז אי אפשר לדעת כמה זמן באמת הפקק מעקב אותנו.

כיום קיימות אלטרנטיבות הרבה יותר טובות. כל בעלי הסמארפונים למינהם יש אפליקציות כגון גוגל מפות או וייז אשר מאפשרות לנו להתעדכן בצורה חכמה ומהירה יותר על דיווחי התנועה והמסלולים האלטרנטיבים שבהם ניתן לסוע.

אפליקציות אלו פועלות בעזרת שבב הGPS המותמע בכל המכשירים כיום ומאשר איסוף נתונים חכם ויעיל יותר מאשר דיווח טלפוני או אנושי. תחשבו על זה ככמה מיליוני חיישנים אוספים מידע בצורה אינסופית ומעדכנים מערכת אשר אוגדת את כל אותם הנתונים ומאפשרת לנהג להגיע ליעדו בצורה אופטימלית ביותר על ידי חיסכון בזמן, עצבים, חיסכון בדלק. בנוסף, כאשר אתם עומדים בפקק קרוב כל כך לרכבים אחרים אתם חשופים יותר לפגיעות ולנזקים מרכבים אחרים דבר שיאלץ אותכם להפעיל את הביטוח מקיף שלכם.

לאחר שהבנו שדיווחי התנועה האנושים פחות אמינים ונותנים לנו דיווחים לא כל כך טריים כדי לנו יותר להתבסס על האפליקציות שונות שניתן להתקין על הסמארטפונים שלנו. אבל בכל זאת ניתן להעזר בדיווחי התנועה ברדיו אך לא מומלץ להתבסס עליהם באופן מוחלט.

לכן במיוחד אם יש לכם רכב שהשכרת בהשכרת רכב בטח לא תרצו לשלם גם על הדלק העודף שתשלמו בעת המתנה בפקק ובטח גם על הסיכון שתפגעו ויצתרכו לחייב אותכם על נזקים שעלולים להתרחש בעת עמידה בפקקים בבוקר.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – באתר יוטיוב
אודות יורם קראוס