האם השקעה בנדל”ן בחו”ל באמת כדאית

 

נדל”ן הוא ההשקעה המועדפת ביותר על הישראלים ועל יהודים מאז ומעולם, השקעה על נכס שמחזיר את עצמו ואז נמכר וגורף המון כסף או מספר נכסים שמכניסים דמי שכירות חודשיים באופן תמידי, כך או כך אם אתם משקיעים נכון ובוחרים את פיסת הנדל”ן הנכונה אתם תרוויחו יפה, אך בשנים האחרונות יש נהירה די גדולה של משקיעים ישראליים בהשקעות נדל”ן בחו”ל, למה זה קורה, איפה והאם זה באמת כדאי או מסוכן מידי?

בכתבה זו נסביר על השקעות נדל”ן בחו”ל למה המשקיעים הישראלים עוזבים קצת את השוק המקומי ועוברים למדינות אחרות, אילו מדינות והאם זה באמת כדאי ולא מסוכן.

השקעות נדל”ן בחו”ל

אז כאמור בשנים האחרונות אנחנו רואים את המגמה של השקעות נדל”ן ישראליות בחו”ל הולכת וגוברת והשאלה היא למה, מה רע בהשקעות נדל”ן מקומיות? ובכן התשובה פשוטה… מחירי הנדל”ן בארץ הגיעו למחירים מרקעי שחקים מהגבוהים בעולם ביחס לשכר ממוצע של תושבי הארץ ולכן תחום הנדל”ן המקומי קצת נחלש… לפחות בעבור המשקעים בעוד בחו”ל נפתחו לא מעט הזדמנויות טובות המאפשרות לישראלים להשקיע ולהרוויח.

קחו לדוגמא את קפריסין, דירה ממוצעת שם בבירה תעלה שליש ממה שתעלה דירה ממוצעת בתל אביב אם מחשבים את סך השקלולים של מיקום, גודל, עם מעלית בלי ועוד… מלבד זאת הבנקים הקפריסאים מאפשרים לקיחת משכנתאות בתנאים קלים יותר עם סכום התחלתי קטן יותר ממה שמתאפשר בארץ, לכן בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר ישראלים שמשקיעים את כספם בנדל”ן בקפריסין והופכים את הדירה לדירת נופש סגנון Airbnb או השכרה לתושבים מקומיים.

כמו קפריסין ישנן מדינות נוספות שהישראלים אוהבים מאד להשקיע בהן כגון: רומניה, בולגריה, ארה”ב וכ”ו…

האם זה לא מסוכן להשקיע בנדל”ן בחו”ל? ובכן כן… כל השקעת נדל”ן גם ככה טומנת בחובה סכנה כלשהי במיוחד אם זה במדינה אחרת שיכולה בכל רגע נתון על הנייר לשנות את התייחסותה למשקיעים זרים, אבל זה משהו שקשה לראות באופק לפחות במדינות מערביות מפותחות שהממשל שם דמוקרטי ויציב מאד.

עוד משהו שיעניין אותך

שי פניני – משרד עורכי דין

יורם קראוס – מטפס הרים