האם ענף התיירות עומד להתאושש בקרוב?

 

בתחילת שנת 2020 ענף התיירות העולמי חווה את אחת התקופות הכי קשות שידע בזמנים המודרניים, בוואט אחת וכמו גל של צונאמי שטפה את העולם מגפת הקורונה השביתה מדינות, סגרה גבולות ושיתקה ענף שלם למשך יותר משנה, אך כעת בעת כתיבת שורות אלו חודש אפריל 2021 ישראל במקום אחר, הרבה יותר וורוד ואופטימי, מחלת הקורונה כמעט ונעלמה לחלוטין בישראל כל זאת בזכות החיסונים של פייזר ועכשיו נשאלת השאלה האם ענף התיירות עומד להתאושש בקרוב?

תיירות פנים

אז כמו שציינו קודם לכן בארץ מגפת הקורונה הצטמצמה למספרים קטנים שכמעט ולא ידענו כמותם במשך השנה החולפת ואם ימשיך ככה הקורונה בדרך להיעלם מחיינו בישראל (כל זאת במידה ולא תצוץ מוטציה שתתגבר על החיסון) ובהתאם לכך המשק החל להשתחרר וגם תיירות הפנים איתו.

עבור העסקים המקומיים שבונים על התייר הישראלי זוהי תקופה של שגשוג שכמותה לא חוו אף פעם, המלונות מלאים עד אפס מקום, הצימרים ובתי הארחה גם כן, הישראלים רק רוצים לצאת, לבלות ולנפוש וכשהברירות האחרות עדיין לא בשלות לכך אז תיירות הפנים היא המרוויחה הגדולה.

תיירות חוץ

 העסקים שתלויים בתיירות החוץ המצב לא מאיר פנים כל כך, שאר העולם מלבד ישראל שרוי עוד עמוק בבוץ של הקורונה, אין היענות גדולה להתחסנות, אין מספיק חיסונים וקופות החולים ברוב העולם לא מגיעות לקרסוליים של קופות החולים הישראליות שתיקתקו את מבצע החיסונים חסר התקדים הזה כאילו והם עשו את זה כבר עשרות פעמים.

בכל מקרה, מצב תיירות החוץ נכון להיום עוד לא חזר לעצמו ואין שום צפי מתי זה אכן יקרה, כל עוד מדינות העולם לא יצאו מהמגפה הנוראית הזו, התיירות תהיה מושבתת.

 

עוד אתרים מרחבי הרשת:
עופר איתן – פייסבוק