האם שנת 2021 תהיה השנה בה התיירות תחזור למלא פעילותה

 

שנת 2020 הייתה השנה הכי גרועה שידע ענף התיירות מאז הזמנים המודרניים, למעשה תיירות החוץ בוטלה כמעט לגמרי כאשר בתי המלון, הצימרים ובתי האירוח שורדים בעיקר על תיירות פנים שגם היא הייתה נקטעת אחת לחודשיים שלושה בעקבות היקף תחלואה הולך וגובר, אך מלבד אותם בתי מלון וחדרי אירוח עסקים שלמים שקשורים לענף התיירות נעלמו כלא היו.

 

שנת 2020 נגמרה עם אישורים של שני חיסונים שהפיחו קצת תקווה ואור על המצב המייאש, פייזר ומודרנה קיבלו את האישורים המיוחלים מארגון ה FDA והיה נדמה ששנת 2021 תסיר סוף כל סוף את המגבלות מענף התיירות, העסקים יחזרו לעבוד ואנחנו נהיה חופשיים לטוס ולטייל.

 

אבל…. על אף ששנת 2021 החלה במבצע חיסונים מדהים והמספרים הישראליים הדהימו את העולם המציאות חזרה להכות בנו בפנים מהר מאד… המוטציות החדשות גרמו להיקף תחלואה גבוה, לספקות לגבי היעלות של החיסונים לפחות בפני המוטציה הדרום אפריקאית והחשש מהברזילאית… המצב הצריך סגר מידי שלא עזר גם הוא להוריד את היקף התחלואה הגבוה רק לבלום את הגרף העולה.

 

בשלב זה הוחלט על סגירת השמיים באופן מוחלט כדי להימנע מאוד מוטציות שיכנסו לארץ ויחריבו עוד יותר את המצב, וענף התיירות שכבר צעד צעד אחד קדימה נאלץ לצעוד 4 צעדים לאחור, מלבד זאת נראה שמבצע החיסונים נתקע מעט לאחר ההתלהבות הגדולה בתחילתו וזה לא רק בארץ בכל העולם כל מיני פחדנים וחובבי קונספירציות חוששים להתחסן שמה החיסון לא בטוח, מצב שמקשה ומאט עוד את החזרה לשגרה.

 

האם 2021 בכל זאת תהיה התחלתה של חזרה?

 

לסיכום נאמר כי על אף האכזבה הגדולה שנחל ענף התיירות בשלהי חודש ינואר בכל זאת אנו רוצים להאמין כי במהלך 2021 נראה את השינוי המיוחל לפחות את תחילתו.