ההיסטוריה של האינטרנט

 

בניגוד למה שנהוג לחשוב האינטרנט איננו הומצא על ידי אדם אחד או ארגון כלשהו אלא הוא תוצאת פיתוח אחרי שנים רבות של מחקר וניסיונות על ידי מדענים וגופים שונים כגון המשרד להגנה של ארה”ב, למעשה האזכור הראשון בהיסטוריה של מישהו שניבא את האינטרנט קרה עוד בטרם הטכנולוגיה אפילו הומצאה, זה היה ניקולה טלסה בתחילת המאה ה20.

הפריצה הטכנולוגית הראשונה

אחר שנים של ניסויים, מחקרים ובעיקר תחזיות של מדענים הפריצה המדעית / טכנולוגית הראשונה קרתה בשנות ה 60 אז משרד ההגנה האמריקאי מימן ופיקח על הפיתוח באמצעות אוניברסיטת קליפורניה לוס אנג’לס, אוניברסיטת סטנדפורד, אוניברסיטת יוטה ואוניברסיטת קליפורניה סנטה ברברה של ה ARPANET על ידי חיבור בן 4 צמתים המוביל לכל אחת מהאוניברסיטאות.

ה ARPANET המשיכה לגדול ולהתפתח עם השנים הבאות ובשנת 1983 אימצה את המצאתו ופיתוחו של רוברט קאן שהיא פרוטוקול TCP/IP, מודל התקשרות הקובע את דרך העברת המידע בין רשתות תקשורת.

תחילת שנות ה90 הולדתו של האינטרנט

לאחר ש ARPANET החלה להשתמש בפרוטוקול TCP/IP זה היווה את פריצת הדרך עבור התחלה של חיבורים רבים בין חוקרים ומדענים שלמעשה יצרו במו ידיהם את תחילתה של רשת מחשבים המחוברים זה לזה ממקומות שונים באופן פרטי.

בשנת 1991 האינטרנט עלה בפעם הראשונה להיכרות עם הציבור הרחב ולא רק למדענים ואנשי מקצוע, זאת בזכות המצאתו של טים ברנס לי שהיא “הרשת הכלל עולמית ” (World Wide Web) לאחר שנפתח לציבור הרחב כאשר אתר ה www הראשון בעולם היה http://info.cern.ch/ אך זה היה רק “הסיפתח” להתפשטות הרשת כיוון שכבר בשנת 1993 היו 600 אתרים תחת ה www, בשנת 1995 100,000 אתרים ובשנת 1997 מעל מיליון אתרים תחת ה World Wide Web ההמשך כבר ידוע לכולנו הרשת שתפשטה כמו גפרור בשדה קוצים והיום כמעט ואין אדם שלא מחובר בצורה כזו או אחרת לרשת בין אם זה באמצעות טלפון סלולרי, מחשב, מכשירי בקרה שונים ואפילו רכבים וכלי עבודה שונים.

 

מרחבי הרשת:

משחת בפנטן – שומרים על בריאות העור

יורם קראוס – קפיצת הדרך הדיגיטלית כבר כאן