הכירו את חתולי ישראל- הגזעים הפופולריים בארץ

חתולים בישראל

 

פרוותיים, חמודים ותמיד הכי מצחיקים שיש – אין ספק שחתול זאת חיית מחמד נפלאה ולכן אפשר למצוא בישראל כיום כמה וכמה סוגי חתולים נפוצים. אם אתם שוקלים בקרוב לאמץ או סתם מתעניינים בנושא, בואו נכיר כמה מהעיקריים שבהם.

חתול סיאמי

חתולים יפים מאד בעל מראה מובחן ומוכר עם עיניים כחולות ופרווה קצרה ובמבנה גוף ארוך וגמיש אפילו ביחס לחתולים אחרים. אלו הם חתולים קלים לטיפוח בגלל הפרווה הקצרה שלהם ודורשים לרוב הברשה שבועית אחת. בניגוד להרבה סוגי חתולים מדובר כאן על חתול חברותי מאד שלא אוהב להיות לבד ודורש את קרבת הבעלים שלו ואת המשחק עם חתולים אחרים.

חתול פרסי

עוד זן נפוץ של חתולים בישראל הוא החתול הפרסי שלו בדרך כלל אף פחוס, עיניים גדולות, זנב קצר ורגליים קצרות ועבות. הפרווה של חתולים פרסים משתנה ואפשר לראות הרבה צבעים ודפוסים, אך מה שמעניין לראות הוא שתמיד תהיה התאמה בינה לבין צבע העיניים. שימו לב כי מדובר על חתול שדורש טיפול קבוע בגלל הפרווה השופעת שלו וכן יש צורך לנקות הפרשות מעיניו ולכלוך מהאחוריים שלו. עם זאת מדובר על זן חתולים נוח, נעים וחברותי.

חתול מיין קון

חתולים בעל פרווה סמיכה ועשירה, עיניים גדולות, עגולות ומלוכסנות ואוזניים במרחק רב אחת מהשנייה. גם כאן מדובר על חתול שדורש תחזוקה גבוהה בגלל הפרווה שלו אך התמורה בהחלט משתלמת בגלל שאלו הם חתולים מאד נאמנים וחברותיים.

חתולי הרחוב שכולנו רואים מדי יום הם בדרך כלל הכלאות שונות בין הזנים הנפוצים בארץ. במקרים רבים מדובר על חתולים נהדרים לאימוץ שכן הם מבטאים לרוב תכונות חיוביות שקיבלו מהוריהם שהם מיקס של סוגי חתולים שונים.