הסדרות הטובות ביותר של שנות ה 10 (2010-2019)

10 הסדרות הטובות ביותר

 

אין ספק שהעשור האחרון הוא העשור הטוב ביותר לטלוויזיה ולמעשה נחשב לתור הזהב של הסדרות. היום כמות הסדרות האיכותיות גדולה עד כדי כך שצריך ממש חיים שלמים כדי להספיק לראות את כולן ולכן אין ברירה אלא לדחות צפייה בסדרות אפילו כמה שנים קדימה. יחד עם זאת היו כמה סדרות בעשור הנוכחי שממש לא כדאי לוותר עליהן אלא להיות שם שזה קורה. קבלו את דירוג הסדרות הטובות ביותר ששודרו בין השנים 2019-2010.

 

10. משחקי הכס

הסדרה היקרה ביותר בתולדות הטלוויזיה. כל עונה כמו סרט אחד ארוך. העלילה עוסקת במלחמות של משפחות על שלטון בממלכת ווסטרוז ומבוססת על סדרת ספרים שכתיבתם טרם הסתיימה.  הסדרה החלה עם שחקנים אנונימיים לאותם זמנים, מלבד שון בין. לא מעט מהשחקים כמו אמיליה קלארק, הפכו לכוכבים גדולים. העונה האחרונה נחשבת לחלשה ולמאכזבת ביותר. משחקי הכס היא מסוג הסדרות שחייבים לראות במסך של לפחות 55 אינץ’ ורצוי ב 4k.

 

9. לות’ר – מיני סדרה בכיכובו של אדריס אלבה הבריטי הזכור לכולם בכסטרינגר בל מ”הסמויה”. לות’ר הוא בלש עם שיטות מפוקפקות ללכידת רוצחים ופושעים אכזרים. במהלך העונות הוא מסתבך עם מח”ש ועם משפחות פשע אבל גם מציל את אזרחי הממלכה הבריטים מרוצחים סדרתיים. סדרה עמוקה ואפילה שמקשה על הצופה להתייחס לדמותו של לות’ר במושגים של רע וטוב.

 

8. פרגו – המשך לסרט הקלאסי של האחים כהן. הסדרה הוא למעשה אנתולוגית סיפורים. כל עונה מתמקדת בסיפור פשע אחר ובזמן אחר אבל עם חוט מקשר ביניהם. העונה הראשונה נחשבת לטובה ביותר. האחים כהן מעורבים בהפקה בלבד והיוצר, נוח האולי מצליח לשמר היטב את האווירה המיוחדת של האחים בתוך הסדרה.

 

7.צ’רנוביל – סדרה המבוססת על אסון הגרעיני הגדול ביותר בתולדות האנושות – פיצוץ הכור הגרעיני בצ’רנוביל. מי היה מאמין שהיוצר של “בדרך לחתונה עוצרים בלאס וגאס” יצור סדרה כל כך שונה במהותה מהסרט. צ’רנוביל היא סדרה מזעזעת במובן הטוב של המילה ומעוררת מחשבה. היא החזירה את הסיפור לתודעה הציבורית.

 

6.ווסטוורלד – עיבוד חופשי על סרט שיצר הסופר מייקל קרייטון בשנות ה80. אחת הסדרות היותר יקרות שנוצרו. עונה חדשה נוצרת כל שנתיים. רבים רואים בה כיורשת של משחקי הכס מבחינת יצירת עלילה רחבה וסוחפת. הסדרה עוסקת בפארק שעשועים לבני עשירים בו אנשים באים לעשות כרצונם עם רובוטים שנראים ומתנהגים בדיוק כמו בני אדם.

 

5.ילדותי – התפקיד הכי עמוק ומעניין של ג’ים קארי.  הוא מגלם את מר פיקלס. דמות הילדים האהובה והפופולרית ביותר בארצות הברית. אחת הסדרות היותר יצירתיות שנראו על המסך הגדול. מר פיקלס סובל מאסון משפחתי: בנו נהרג בתאונת דרכים. האסון גורם לו לחשוב מחדש על הדרך בה הוא פועל ועל כך שלא צריך להסתיר את האמת מהילדים.

 

4.הגשר – קופרודוקציה דנית- שוודית. במרכז העלילה עומדת סאגה נורן בלשית מבריקה הסובלת מאספרגר. העלילה מתחילה מגופה שנמצאת על הגשר המחבר בין דנמרק לשוודיה ולכן החקירה מערבת שוטרים משני הממלכות. הסדרה זכתה לגרסאות צרפתיות-בריטיות ואמריקניות-מקסיקניות.

3.סמוך על סול – פריקוול לשובר שורות. הסדרה מתמקדת באחת הדמויות היותר מעניינות. סול גודמן. היא מספרת איך סול הפך לעורך הדין המפוקפק. בסדרה ניתן לראות גם דמויות אחרות שהיו בשובר שורות כמו טוקו סלמנקה, מייק וגאס פרינג. צפית חובה לכל מי שעדיין צופה מחדש כל שנה בסדרת המקור.

 

2. מראה שחורה –  אחת הסדרות המדוברות ביותר של העשור. אנתולוגיה. בכל פרק סיפור אחר על איך הטכנולוגיה משפיעה לרעה על חיינו. סיפורים כמו מה יקרה עם כל אחד יקבל דירוג במציאות, או מה קורה כשמתים ועוברים לחיות בעולם וירטואלי נחשבים לחלק מהפרקים היותר טובים. כמו כן, ב 2019 יצאה במסגרת הסדרה סרט אינטראקטיבי בשם באנדרסנאץ’ בו הצופה מחליט מה קורה במהלך העלילה ע”י בחירה בין 2 אופציות.

 

1. שובר שורות – אמנם החלה בעשור הקודם אך נגמרה בעשור הנוכחי. נחשבת לאחרת הסדרות הטובות ביותר בהיסטוריה ורבים רואים בה שנית רק ל”הסמויה”. במרכז העלילה עומד וולטר וויט, מורה לכימיה שבעקבות מחלת הסרטן הופך לברון סמים על מנת להשאיר כסף למשפחתו. הסדרה צפויה לקבל המשך בתור סרט בנטפליקס.

 

את כל הסדרות הללו ניתן לראות גם  STINGTV  או yes דרך ה Vod.  כמו כן, כדאי לבדוק חבילות טריפל שהושקו החל מיולי 2019.