הסרטים הטובים ביותר של שנות ה 10 (2010-2019)

 

הקולנוע ידע עשורים הרבה יותר טובים מהעשור השני של שנות ה 2000, ובכל זאת היו לא מעט יצירות מופת שאפשר להכניס אותן בקלות לפנתיאון של הסרטים הטובים ביותר.  סרטים כמו “הנוקמים: סוף המשחק” עקף את אווטאר והפך לסרט הרווחי ביותר אי פעם. את הסרט הזה לא תמצאו ברשימה, אבל במקביל תוכלו למצוא כאן סרטי איכותי שאפילו אינדיוייר לא הכניסו אותם לטופ 100 שלהם.

10. ג’אנגו ללא מעצורים

סיפורו של העבד ג’אנגו (ג’יימי פוקס) ומסעו ביחד עם צייד הראשים דר שולץ (כריסטוף וולץ) לשחרור אהובתו של ג’אנגו לחופשי. מערבון מבריק של קוונטין טרנטינו שזיכה את וולץ באוסקר השני שלו בתור שחקן משנה. סרט אלים, מסוגנן, מרתק ועמוס בדיאלוגים שנונים.

9 הקול בראש

אחד מסרטי הילדים הבוגרים ביותר שנעשו בעשור החולף, אחד מאותם הסרטים שמסתכל לילדים בגובה העיניים. זוכרים את הסדרה הקלאסית “החיים” אז הכל בראש מבוססת על סגנון דומה כאשר כל רגש של ילדה מיוצג ע”י דמות אחרת שיש לה אופי וחיים משלה.

8. מלון גראנד בודפשט

עוד עולם ויזואלי שיצר ווס אנדרסון. הוא מעולם לא היה במאי קל לעיכול, אבל מדובר ביצירה מבריקה בכיכובם של רייף פיינס כרב המשרתים/ג’יגולו גוסטב אשר עושה חניכה לעובד חדש במלון. העלילה מתלהטת כאשר אחת האורחות במלון נרצחת. ווס אנדרסון, כהרגלו יוצר עולם ויזואלי צבעוני וייחודי שלא יוצא מהראש שנים אחרי הצפייה בסרט.

7. האיש שנולד מחדש

סיפורו של צייד עורות (ליאונרדו דיקפריו) שנפצע לאחר תקיפת דוב וננטש ע”י חברי משלחת הצייד שלו. מסע הישרדות מרהיב בביטויו של אנחנדלו גונזלס אינייריטו (זכה באוסקר שני ברציפות על בימוי). הסרט זיכה את עמנואל לובצקי באוסקר השלישי שלו ברציפות על צילום.

6 עלייתו של האביר האפל

הסרט שסוגר את טרילוגיית “האביר האפל” של נולן. אם היה ספק שאחרי הג’וקר בגילומו של הית’ לדג’ר המנוח נולן לא יצליח להביא נבל ברמה שלו, אז כל הדאגות לא היו מיותרות. ביין בגילומו של טום הארדי הוא אחד הנבלים הטובים ביותר שנראו על המסך הגדול. אחד מסרטי הקומיקס הטובים ביותר בכל הזמנים.

 5.  מועדון הלקוחות של דאלאס

סיפורו של וודרוף (מתיו מקונוהי) שפתאום באמצע החיים מגלה שהוא חולה באיידס. הסרט עוסק בהברחות של תרופות נגד המחלה וההתמודדות שלו עם האיידס. מאז “פילדלפיה” לא היה סרט שעסק בנושא זה בצורה כה טובה.

4. בירדמן

שילוב נוסף בין אינייריטו  ועמנואל לובצקי שזיכה את שניהם באוסקר. סיפור על נסיונו של ריגן (מייקל קיטון) שפעם כמו קיטון עצמו, גילם גיבור קומיקס בשם בירדמן (קיטון גילם את באטמן), והיום הוא מנסה לעלות הצגה בתאטרון. גם כאן בלטה עבודתו של עמנואל לובצקי שכל הסרט נראה כאילו צולם בשוט אחד.

 3. בין כוכבים

מאז “אודיסאה בחלל” לא היה סרט מד”ב של מסע בחלל כל-כך טוב. העלילה עוסקת במשלחת שיוצאת לחפש כוכב חדש לחיות בו לאחר שהתנאים בכדור הארץ הפכו לבלתי אפשריים. הסרט עוסק במרחב הזמן ואיך הוא משפיע על אנשים. סרט מבריק של נולן.

2. התחלה

כן, שוב סרט של נולן, שנחשב לאחד הבמאים המבריקים והשאפתנים ביותר בעולם הקולנוע. בסרט זה הוא עוסק במימד החלומות. כאן מדובר בצוות שנכנס לחלומות של אנשים על מנת לגנוב מהם מידע. יום אחד הם מקבלים משימה חדשה, במקום לגנוב מידע, הם מתבקשים לעשות את הבלתי אפשרי –  להשתיל רעיון במוחה של המטרה.

1. דרייב

אחד הסרטים הלא מוערכים בהיסטוריה של הקולנוע. סיפורו של נהג שודים שמנסה לעזור לאשתו של אחד הלקוחות שלו, לאחר שוד שהשתבש. בדרך הוא מסתבך אם המאפיה. סרט צבעוני ומוקפד של ניקולס וינדינג רפן . כולל את אחד הפסקולים הכי טובים שנעשו אי פעם בקולנוע שנתן לסרט אווירת שנות 80.

 

אם לא ראיתם חלק מהסרטים הללו, או פספסתם חלק מהם, זה הזמן לבדוק חבילות טלוויזיה משתלמות ולהשלים את צפיות החובה הללו.