הפרסום ברדיו

הפרסום ברדיו

 

כל מי שחושב שבעידן האינטרנט הרדיו אינו מהווה כלי פרסומי איכותי ואפקטיבי, טועה טעותמרה, כי לרדיו יש כלי נשק עוצמתי שמדיות אחרות לא יכולות להתחרות בו. לפרסום ברדיו יש קהל שבוי, כלומר מי שמאזין לרדיו יושב בדרך כלל ברכב, לפעמים אפילו בפקק והוא שומע את הפרסומת שמשודרת ברדיו, אנשים רבים לא מעבירים תחנות ברדיו רק בגלל פרסומת אחת או שתיים, וזאת בניגוד לטלוויזיה ששם אנשים נוטים להעביר ערוצים מיד עם התחלת סדרת הפרסומות, או שהם מעדיפים להקליט מראש תוכניות ולדלג על הפרסומות. אנשים נוהגים גם לדלג על פרסום באינטרנט, באמצעות לחיצה על כפתור הסגור או על המילה דלג, אבל אם יש פרסומות ברדיו במהלך תוכנית אהובה, אנשים ככל הנראה ישמעו גם את הפרסומות.

יתרון נוסף לפרסום ברדיו שאפשר להתאים את הפרסום לקהל היעד, כלומר אם יש לכם לדוגמה מוצר שאתם יודעים שקהל היעד שלו הוא קהל צעיר, אין ספק שפרסום במהלך תוכנית רדיו שנועדה לצעירים ובני נוער יכול לעזור להגיע בצורה ישירה וממוקדת לקהל היעד. מכיוון שהפרסום ברדיו נעשה רק באמצעות המלל או סאונד, כדי שהפרסומת תהיה אפקטיבית מפרסמים רבים משתמשים בצלילים שמושכים תשומת לב כגון: צליל של פעמון, צופר של אוניה, צליל התרסקות וכדומה.

גם הג’ינגלים שמלווים את הפרסומות הם בדרך כלל ג’ינגלים קליטים או מבוססים על שירים מוכרים ואהובים. הפרסום ברדיו משתמש גם בחזרה על שם המוצר שאותו אנחנו רוצים לפרסם, או על שם החברה מספר פעמים כדי שהשם ייקלט על ידי המאזין.

השימוש בכוכבית במקום מספר טלפון מלא במהלך פרסומת ברדיו נחשב ליעיל יותר, מכיוון שאנשים בדרך כלל עסוקים במשהו נוסף בזמן שהם מאזינים לרדיו והרבה פעמים הם לא יכולים להפסיק את עיסוקיהם או לעצור במהלך נהיגה ולרשום את מספר הטלפון שמתפרסם, לכן שימוש במספר טלפון קליט או קצר יכול להועיל מאוד בפרסום ברדיו.

אם הינך שוקל לפרסם מוצר, שירות או חברה, כדאי שתחשוב על פרסום ברדיו, אנחנו בטוחים שתהיה מופתע לטובה מהיעילות והאפקטיביות של הפרסום ברדיו.