השלבים בדרך לדרכון פורטוגלי

 

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל רצתה לעשות צדק היסטורי ולאפשר לצאצאי מגורשי ספרד את האפשרות להתאזרח, אך ההליך ארוך ובין אם אתם מתכננים לעשות אותו לבד או באמצעות חברה מקצועית עליכם להכיר את השלבים.

שלב ראשון הוכחה לזכאות

אז כמו שכבר אמרנו בפתיח ממשלת פורטוגל למעשה רוצה לעשות צדק היסטורי עם צאצאים של המגורשים משטחה, בכדי לוודא שאכן קבלת האזרחות תינתן למשפחות של מגורשי ספרד קיימים כמה קריטריונים אותם אתם צריכים להוכיח כדי לקבל את אישור הקהילה היהודית בליסבון והם:

  • הוכחה שמשפחתכם הגיעה ארצה מאחת ממדינות המוכרות עם גירוש ספרד – מגורשי ספרד התפזרו למספר רב של מדינות ביניהם טורקיה, בולגריה, מרוקו ועוד… כדי לקבל את אישורה של הקהילה היהודית שאתם צאצאים למגורשי ספרד תצטרכו להנפיק כל מסמך המראה שהסבים שלכם או הוריכם נולדו והגיעו לארץ ממדינות אלו, תעודות עליה, תעודות לידה כל מסמך שיכול להעיד על כך.
  • שם משפחה – ממשלת פורטוגל הציבה רשימה ארוכה ומפורטת של שמות משפחה הזכאיות לאזרחות, חפשו את שם המשפחה שלכם בתוך רשימה זו.

שלב שני תעודת יושר

השלב השני הוא קצת יותר מורכב ממה שהוא נשמע והוא מתחיל בתרגום תיק הבקשה שלכם לפורטוגזית, תיק זה יעבור לממשלה הפורטוגלית ביחד עם תעודת היושר שתונפק לכם על ידי המשטרה ותעבור דרך משרד החוץ ישירות לקונסוליה הפורטוגלית, על התיק להיות נקי מטעויות ומתורגם בצורה כשרה לדין, בשלב זה גם אם אתם עושים את הדברים לבד מומלץ להיעזר בעורך דין מקומי.

שלב שלישי אישור הממשלה

שלב זה הוא למעשה האחרון והארוך ביותר מבין כל שלשת השלבים והוא הגשת התיק לממשלת פורטוגל, שלב זה יכול לקחת בין שנה לשנתיים בסיומו תהיו מוכרים כאזרחים.

מרחבי הרשת:

מסע טיפוס באלפים של אירופה