השפעת גלגל”צ על המוסיקה בארץ

רדיו גלגל"צ

 

מי לא מכיר את הסיפור על להקת היהודים והזכייה המפתיעה שלה בתואר להקת השנה בתחנת הרדיו גלגל”צ.

כשהלהקה המפורסמת הייתה בתחילת דרכה, רוב תחרות הרדיו בחרו להתעלם ממנה והלהקה קבלה ביקורות רבות ובעיקר לא נלהבות על סגנון המוסיקה שלה, גם תחנת הרדיו גלגל”צ לא השמיעה את היהודים ואפשר לומר שהיא התעלמה מהלהקה לחלוטין.

אבל להקת היהודים לא התייאשה, בזכות הופעות חיות שהיא בצעה ברחבי הארץ ללא הפסקה, הלהקה צברה קהל מעריצים נאמן ואפילו זכתה בתואר להקת השנה בגלגל”צ מבלי להיות מעומדת לכך בכלל.

גלגל”צ נחשבת לתחנה שיש לה אחוזי האזנה גבוהים במיוחד, אבל היא מעוררת זעם וביקורות קשות של אלפי אמנים, זמרים ויוצרים הטוענים שהתחנה מתעלמת מיוצרים ומתכנים חדשים ולכן היא מונעת מהם לפרוץ דרך לתודעת הציבור.

מלבד הסיפור היוצא דופן של היהודים וסיפורים בודדים אחרים, הנוסחה להצלחה במוסיקה בארץ די ידועה, רק אומנים חדשים שמצליחים להשתחל לרשימת הפלייליסט של גלגל”צ יכולים, במציאות הישראלית, להגיע לציבור הרחב ולמכור תקליטים.

גלגל”צ נחשבת לתחנה מועדפת ודומיננטית בתחום הרדיו בישראל, לתחנה יש מאזינים רבים, בעיקר נהגים בכבישים שרוצים לשמוע את דיווחי התנועה שנאמרים מספר פעמים בשעה. הדיווחים הם המדויקים והמהימנים על מצב התנועה בכל כבישי הארץ, מגיעים עם מדידות זמנים על ידי מאזינים שמתקשרים לדווח לתחנה על הזמן המדויק שבו הם ישבו בפקקים.

גלגל”צ גם מפורסמת בזכות תוכניות ה”סוף שבוע רגוע” שלה, שבהן היא משמיעה מוסיקה רגועה ומוכרת במהלך כל הסוף שבוע.

תחנת הרדיו גלגל”צ עורכת מצעדים שבועיים ושנתיים שבהם המאזינים מדרגים את השירים ואת הלהקות האהובות עליהן.

המדיניות של גלגל”צ להשמיע רק שירים מוכרים או מצליחים, על פניי השמעת שירים של זמרים ויוצרים בתחילת דרכם או שירים שאינם נחשבים כשייכים לזרם המרכזי, היא מדיניות ידועה ואין ספק שהיא פוגעת באותם אמנים שהיו רוצים לפרוץ לעצמם דרך החוצה, אבל מצד שני מדובר בתחנה אהובה ואהודה על ידי המאזינים שככל הנראה מעדיפים לשמוע שירים מוכרים ואהובים מאשר להתנסות בלהקות חדשות ובשירים שונים מהנורמה.

אולי אם גלגל”צ הייתה שומעת לביקורות שמופנות נגדה ומעלה מעט את מינון ההשמעות של היוצרים והשירים החדשים והלא מוכרים, היא הייתה מצליחה להגיע לאיזון מבלי לפגוע במאזיניה הקבועים ובפופולאריות של התוכנית.

עוד משהו שיעניין אותך:

סדרות מומלצות – באתר yes
שי פניני – עורך דין מסחרי