חברת דלק – הכירו את סיפור הקבוצה

 

כשמדברים על חברות גדולות בתחום האנרגיה בישראל קשה מאד שלא לחשוב מיד על קבוצת דלק. כנראה שגם אתם כמו מאות אלפי ישראלים צורכים ממנה מוצרים ושירותים באופן די קבוע וזה הזמן להכיר את הסיפור המיוחד שלה.

הכירו את קבוצת דלק

דלק היא אחת מארבע חברות הדלק הגדולות בישראל. היא מחזיקה בבעלותה מאות תחנות דלק ברחבי הארץ שברובן אפשר למצוא גם סניף של רשת חנויות הנוחות בעבר מנטה וכיום קפה ג’ו. החברה מחזיקה גם מספר חברות בת בתחום האנרגיה והלוגיסטיקה המספקות שירותי שינוע של דלקים, מערכות לוגיסטיות, ייצור שמנים וחומרי איטום ועוד.

ההיסטוריה של קבוצת דלק

עד 1951 הסתמכה מדינת ישראל על יבוא דלק, מה שהיווה הוצאה גדולה וכבדה עבור קופת המדינה בראשית ימיה. בשנת 1951 הוקמה החברה על ידי הממשלה ובשיתוף עם הבנק הלאומי ועוד מספר שותפים. זהו היה בעצם הבסיס להקמת הקבוצה ולשירותי ייצור והפצת דלק כחול לבן.

בסוף שנות החמישים הונפקו מניות החברה ובכך היא הפכה בעצם לחברה ציבורית.

עד לאמצע שנות ה-60 המשיכה החברה לגדול ולהתפתח ופרסה קרוב ל-50 תחנות בכל רחבי הארץ.

בשנת 1988 רכש את השליטה בחברה איש העסקים יצחק תשובה וזמן קצר לאחר מכן הפכה החברה לפרטית שוב.

קבוצת דלק בימינו

קבוצת דלק כיום היא הרבה יותר מדלק ומציעה לנהג הישראלי חוויה של ממש בכל ביקור בתחנה. בין היתר נהנים הישראלים מקפה איכותי בקפה ג׳ו בסניפים חנויות הנוחות במסגרת תחנות הדלק של החברה, וגם מאוכל מהיר משובח בסניפי בורגר קינג שכיום הם בבעלות הקבוצה. מרבית תחנות הדלק של הקבוצה פועלות שבעה ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה ומציעות כיום את חווית התדלוק והריענון הטובה ביותר בישראל לכלל הנהגים על כבישי ישראל.

 

מרחבי הרשת:

מטרנה מחברת בין אימהות בחופשת לידה

מטרנה – כתבה באתר דה מרקר