חיבור לאינטרנט סיבים אופטיים – תמונת מצב

סיבים אופטיים

 

ככל שעובר הזמן יותר ויותר ישראלים מבקשים להצטרף גם הם לתשתית האינטרנט המהירה והמתקדמת ביותר בישראל כיום, תשתית הסיבים האופטיים. בתחילת הדרך החיבורים היו מועטים והאפשרות להתחבר הייתה זמינה בעיקר עבור מי שגרים בבנייני מגורים משותפים. ככל שעובר הזמן התשתית מתרחבת והאפשרות לחיבור הופכת לזמינה עבור יותר אנשים. מה מצב הפריסה כיום? בואו ננסה להבין.

הסיבים האופטיים בישראל הם כבר מזמן עובדה בשטח וככל שעובר הזמן יותר ויותר ישראלים נהנים מהיתרונות העצומים שלהם. נכון, זה עדיין לא אפשרי בכל נקודה בארץ, אבל בהחלט אפשרי בהרבה מקומות וכאמור, בוודאי לא רק בערים הגדולות ובנייני מגורים משותפים כמו בעבר.

מצב פריסת אינטרנט הסיבים בישראל

נתחיל תחילה בלהבין מה מצב הפריסה בישראל. על פי נתונים של משרד התקשורת שנכונים לסוף חודש יוני של 2022, מעל 1.6 מיליון משקי בית בישראל כבר יכולים להתחבר לרשת הסיבים האופטיים. שר התקשורת הנוכחי יועז הנדל לקח את הפריסה כפרויקט ולדבריו, בתחילת שנת 2023 מעל ל-70 אחוזים ממשקי הבית בישראל יוכלו להתחבר לרשת הסיבים. נכון לסוף 2022, ישנם כ-700,000 מנויים בישראל שמחוברים לרשת הסיבים האופטיים, דהיינו 40 אחוז מכלל משקי הבית הנגישים.

פריסת סיבים אופטיים

מהלך הפריסה תופס תאוצה בפריפריה

התכנית לפריסת רשת הסיבים בישראל מתמקדת במידה רבה בחיבור של יישובים וערים בפריפריה. בימיה הראשונים של התשתית הפריסה התמקדה בערים גדולות במרכז בעיקר – ראשון לציון, נתניה, תל אביב וכו׳, וכיום הדגש הוא כאמור על חיבור הפריפריה. כבר היום ניתן להתחבר בדרום ובצפון הארץ לרבות באר שבע, ערד, דימונה, צפת, קריית שמונה, טבריה וכו׳. המהלך הזה מנגיש את החיבור לתקשורת בכל חלקי הארץ ומאפשר תחרות והוזלה במחירי אינטרנט סיבים לכולם.

איך לברר אם קיימת אצלי תשתית סיבים אופטיים?

האמת היא שזה פשוט מאד. באתר של בזק לדוגמה, תוכלו לבדוק את מצב פריסת הסיבים לפי הכתובת שלכם. כל מה שצריך לעשות, זה להזין את כתובת המגורים ולקבל מידע מדויק לגבי האפשרות לחיבור. נוסף על כך, באתר הממשלתי ניתן לראות גם את סטטוס החיבור המדויק של כל יישוב בלחיצת כפתור, מומלץ להתעדכן.

התקנת סיבים אופטיים בבית פרטי – איך זה אפשרי?

כשהתחילו לפרוס את תשתית הסיבים האופטיים בישראל, השאיפה הייתה לאפשר גישה לכמה שיותר אזרחים במדינה בזמן הקצר ביותר שניתן. בגלל זה ההוראה הייתה להתחבר רק באזורים גדולים של ריכוז אוכלוסייה, דהיינו בבנייני מגורים משותפים.

במשך כמה שנים ניתן היה להתחבר רק שם. עם הזמן אזורים נרחבים חוברו ואפשר היה להתחיל לפרוס תשתיות גם באזורים שבהם בתים פרטיים והיום זה אפשרי בלא מעט מקומות.

אינטרנט סיבים

איך אדע אם אפשר להתקין בבית שלי?

בדומה לבדיקת כתובת של בניין מגורים, גם אם ברצונכם לבדוק את סטטוס הפריסה בבתים פרטיים, תוכלו להיכנס לאתרים של הספקים השונים שמציעים חיבור לסיבים. ברוב האתרים יש מאגר עם כל הכתובות האפשריות לחיבור. כל מה שצריך זה להכניס את הכתובת שלנו ולגלות אם זה אפשרי גם אצלכם. בדקתם וזה עדיין לא אפשרי? אל תתייאשו! הפריסה מתרחבת בקצב מסחרר ושווה לבדוק מפעם לפעם אם נוספתם לרשימה.

חווית גלישה מעולם אחר

אם יש לכם את האפשרות לחיבור סיבי, אל תתלבטו לרגע. מדובר על אינטרנט יציב, רציף ואיכותי שיאפשר לכם ליהנות במקסימום מהמדיה. בדקו עכשיו ושדרגו את הגלישה שלכם מכאן והלאה!