חידושים בעולם הדפוס 2023

 

כמו תחומים אחרים רבים בעולם שלנו, גם עולם הדפוס הושפע רבות מהשינויים הטכנולוגיים וכיום כמעט כל בית דפוס הוא הרבה יותר מסתם מקום שמדפיס דפים וכרזות. אם גם אתם משתמשים בתוצרים מודפסים שונים, כדאי לדעת שהיום בית דפוס יכול לתת לכם הרבה מעבר לדברים הבסיסיים והמוכרים וזה הזמן לסקירה קצרה על החידושים המובילים בעולם הדפוס לשנת 2023.

הדפוס הדיגיטלי

בראש ובראשונה חייבים לדבר על הדפוס הדיגיטלי – הדרך הנפוצה ביותר כיום ושירות שמציע כמעט כל בית דפוס. אנחנו מדברים על אפשרות לשליחת קבצים במייל ובווטסאפ והרבה פעמים גם דרך תוכנות מחשב מיוחדות. באתרים האלו אפשר להכניס קבצי תמונה, לערוך ולהוסיף כיתובים וליהנות ממגוון תוצרים מודפסים בהכנה עצמית.

דפוס טקסטיל

בהחלט תחום שהתפתח בשנים האחרונות והגיע לשיאו בימים אלו. כיום כמעט כל בית דפוס מציע הדפסה איכותית על סוגי טקסטיל רבים – כותנה, משי, בדים סינתטיים ומוצרים כמו חולצות, חם-צווארים, מגבות, הלבשה תחתונה ועוד. אם בעבר ההדפסות היו זולות והבד וההדפס היו נשחקים במהרה הרי שכיום אנחנו מדברים על בדים איכותיים ועל הדפסות מדויקות שמחזיקות מעמד במשך שנים ארוכות.

הדפסה ירוקה

אי אפשר להתכחש לגל הסביבתי ומתבקש שגם תעשיית הדפוס תצטרף לחגיגה. כיום אנחנו יכולים לראות שיטות דפוס ירוקות וחכמות הרבה יותר. מדובר בעיקר על מכונות חכמות יותר שצורכות פחות אנרגיה ופולטות פחות מזהמים וכן שימוש בנייר וחומרים ממוחזרים. סביר להניח שנראה עוד לא מעט התפתחויות בעניין הזה בשנים שיבואו.

הדפסת תלת מימד

העתיד של עולם הדפוס בלי ספק. כבר היום אפשר לראות בתים שהודפסו במדפסות ענק, מכשירים אלקטרוניים ואפילו איברים סינתטיים להשתלה בשילוב עם מולקולות מהונדסות מן החי.

מרחבי הרשת:

מטרנה בערוץ יוטיוב

דה מרקר – כתבה אודות מטרנה

מטרנה – כתבה בגלובס

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה – להזמנה באתר