חמש עובדות על קפה ותעשיית הקפה

 

קפה הוא חלק בלתי נפרד מחיי רבים מאיתנו, אנחנו צורכים אותו על הבוקר, במהלך העבודה, בפגישות ואפילו ביציאות עם חברים, אבל אם תחשבו קצת לעומק מה אתם כבר יודעים על המוצר הכל כך טעים ופופולארי הזה?

ריכזנו עבורכם 5 עובדות על קפה ותעשיית הקפה שאולי אתם לא יודעים וכדאי להעשיר את הידע עליהם.

• טעם הקפה – אם אתם חובבי קפה אז אתם בטח יודעים שיכולים להיות הבדלים משמעותיים מאד בטעמים בין כוס קפה אחת לשנייה, איך זה קורה? ובכן טעמי הקפה משתנים מכמה סיבות שונות שהן: סוג הפול, איזור הגידול שלו, שימוש בתערובות של פולים, אופן הקלייה של הפול. כל אחד מהפרמטרים האלו יכול לשנות את טעם הקפה המוגש לכם.
• טחינת הפולים הקלויים כמה שיותר קרוב להכנה – הידעתם שמהרגע שטוחנים לכם את הקפה לאבקה המוכרת לכם הקפה מתחיל לאבד את הארומה והטעמים שלו בקצב מהיר מאד עד כדי כך שתוך 10 ימים מזמן טחינת הקפה הטעם יהיה שונה לחלוטין! לכן מומלץ תמיד לרכוש פולים קלויים באריזת וואקום ולטחון אותם במטחנת קפה רגע לפני שאתם מכינים את הקפה, בצורה זו תקבלו את ריכוז הטעמים והניחוחות הטוב ביותר.
• ההבדלים בין קפה רובוסטה לקפה ערביקה – שני הזנים המובילים בעולם לייצור והפקת קפה הם זני הערביקה והרובוסטה כאשר הערביקה נחשב לפופולארי מבין השניים אבל מה הם בכלל ההבדלים? נתחיל בהבדלים שבין השיחים עצמם והגידול שלהם, את צמח הרובוסטה קל בהרבה לגדל מאשר זה של הערביקה כיוון והוא עמיד יותר בפני מזיקים ומחלות, אפשר לגדל אותו בגובה פני הים והוא פחות רגיש לתנאי מזג האוויר, אך לא רק תנאי הגידול שונים גם הטעמים ופה מנצח הערביקה די בגדול את זן הרובוסטה כיוון והוא מכיל פחות קופאין, טעמיו עשירים יותר והוא גם בעל ארומה חזקה יותר מזה של הרובוסטה. עכשיו נדבר על המחיר וכאן ללא ספק מנצח הרובוסטה שזול באופן משמעותי מהערביקה זאת בזכות היכולת לגדל אותו בקלות רבה יותר ובתנאי שטח רבים יותר מהערביקה.
• שני תהליכי ייבוש שונים לפולי הקפה הירוקים – פולי הקפה שאתם שותים בבית עברו מספר תהליכים לפני שנטחנו ונכנסו אליכם לכוס הקפה, כאשר הראשון שבניהם הוא הליך הייבוש המתחלק לשניים, הליך הייבוש היבש והליך הייבוש הרטוב. הליך הייבוש היבש לוקח זמן רב יותר ובו מפוזרים פולי הקפה על משטחים גדולים של לבנים אל מתחת לקרני השמש שמייבשות אותן למשך 3 שבועות לבערך בצורה טבעית, בהליך זה פולי הקפה מקבלים טעמים פירותיים יותר. הליך הייבוש השני הוא הליך יבוש רטוב בו פולי הקפה עוברים מספר תהליכים של סינון על ידי מים, תהליך תסיסה וקילוף הקליפ העל ידי לחץ מים, הליך מהיר יותר מזה הראשון אך גם יקר יותר, בסופו של הליך ייבוש זה הפולים מקבלים מעט חמיצות כתוצאה מהתסיסה.
• אפשר לקלות פולי קפה לבד בבית עם מכונת פופקורן – עובדה אחרונה ואולי הכי משמעותית לחובבי קפה היא שאתם יכולים לקלות פולי קפה ירוקים לבדכם ללא כל קושי בבית ובכך לשלוט בטעם הקפה שלכם, את הקלייה תבצעו באמצעות מכונת פופקורן ביתית, חפשו סרטוני הדרכה על כך לא חסרים כאלו ברשת.

 

עוד משהו שיעניין אותך…

סדרות מומלצות  – באתר yes
אינטרנט ביתי מהיר – באתר בזק בינלאומי