טור דעה – עזה והפתרון

 

מאי 2021 הנה שוב אנחנו בעוד סבב לחימה מול ארגוני הטרור שיושבים בעזה בראשם עומד חמאס ושוב הם אלו שהכתיבו את זמן הכניסה למערכה והפעם החוצפה והביטחון שלהם אפילו עלו כדי להציב לישראל אולטימאטום וכשפקע הם תקפו בעשרות רקטות את ירושלים בירת ישראל.

ברור לכולם שנחצה כאן גבול, לא שלפני המצב היה אידיאלי, תושבי הדרום המסכנים חיים בסיטואציה של התקפות טילים ופצצות מרגמה כבר שנים רבות וכל פעם התגובה הישראלית היא לא מספיקה כדי להרתיע את החמאס עד כדי כך שהגיע היום שהוא פשוט מציב לישראל תנאים שאם לא נעשה כך וכך הוא יפתח במלחמה! זהו! הגיע הזמן להלום, הגיע הזמן להזכיר לחמאס שיש ביכולתנו להחזיר אותם לעפר שממנו נבראו.

הברירות שעומדות בפנינו הם:

  • הרתעה חסרת תקדים – בסיטואציה זו צריך להפעיל כוח מאסיבי שיגרום לחמאס להתקפל ולהסכים לתנאים שלנו להפסקת האש… הבעיה היא שהחמאס הוא ארגון טרור המאמין בג’יהאד ולכן כשלוחמים שלו נהרגים הם מבחינתו זכו בתהילה, כדי להרתיע את החמאס דרוש כוח מאסיבי אבל בתחכום, צריך לבצע מתקפות מדויקות ואינטנסיביות על תשתיות טרור, על בתים וסמלים של הארגונים השונים, צריך להפסיק להם את החשמל כל עוד יש לחימה, בשלב מאוחר יותר צריך להיכנס קרקעית לגבות מחיר דמים כבד מאד מהטרוריסטים שלהם ומהבכירים שבהם ולהפסיק רק שהחמאס יורד על ברכיו, זה יעלה בחיי אדם משני הצדדים אבל אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי כיוון וזה גם ככה עולה בחיי אדם משני הצדדים ולא מגיעים אף פעם להפסקה מוחלטת של הסיפור הזה.
  • מיתות שלטון חמאס וכיבוש האזור באופן זמני – הפתרון השני והפחות רצוי מבחינת ישראל הוא ללכת עד הסוף לכבוש את רצועת עזה ולהשמיד את תשתיות הטרור ואת הבכירים והטרוריסטים שלהם, להעביר מספר שנים של כיבוש עד שיבשילו התנאים להעברת שלטון לידי הרשות הפלסטינית בחזרה, מצב זה יעלה לישראל בסכומי עתק + גינויים מכל רחבי העולם, אך אם החמאס לא יורתע באפשרות הראשונה לא תהיה ברירה אלא לכבוש מחדש.