טיפים לטיפול בעיניים יבשות

 

תסמונת העין היבשה היא תופעה שכיחה למדי שמגיעה עם שלל תסמינים מציקים ולא נעימים כלל. למרבה המזל, היא כזו שניתן לטפל בה די בקלות. ננסה להבין יחד ממה היא נובעת ונחלוק כמה טיפים שיעזרו להתגבר על הבעיה.

מדוע נוצר יובש בעיניים?

הסיבה העיקרית להיווצרות יובש בעיניים הוא ייצור לא תקין של הדמעות מבחינת התכולה או הכמות שלהן. במקרים שכיחים פחות היובש נגרם כתוצאה מפגם במבנה העפעפיים שגורם לפיזור לא תקין של הדמעות בעין בכל מצמוץ. במקרים הללו חשוב להיוועץ עם רופא עיניים ולבחון אפשרויות שונות לטיפול, אך במקרים השכיחים ניתן לטפל בבעיה בדרכים אחרות. הנה כמה טיפים. למידע נוסף, הכנסו לאתר בפנטן

הימנעו מדברים מסוימים

הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא להימנע מגורמים מסוימים לגירוי בעין לרבות אבק, עשן, מיזוג אוויר חזק וכן מזג אוויר קיצוני, במיוחד מזג אוויר חם ויבש. מעבר לכך חשוב להקפיד באופן קבוע על מצמוץ ועפעוף של העין כדי לעודד את ייצור הדמעות ואת הפיזור התקין שלהן בחלל העין.

טיפות עיניים

אפשרות נוספת היא שימוש בטיפות עיניים. ניתן להשתמש בטיפות מהדור הישן שנחשבות ליעילות, אך שימוש תדיר לאורך זמן מומלץ פחות מפני שהן עשויות לגרום לפגיעה מסוימת בקרנית. אפשרות נוספת היא שימוש בטיפות מהדור החדש שלא מכילות חומרים משמרים ונחשבות ם הן ליעילות למדי.

שתייה מרובה

חשוב לזכור כי יובש בעין הוא הרבה פעמים ביטוי לחוסר נוזלים כללי בגוף. על כן מומלץ להקפיד לשתות כמות גדולה של מים מדי יום (לפחות שלושה ליטרים) וכמובן שחשוב לעשות זאת במרווחים גדולים ובשלוקים קטנים. פעמים רבות הצעד הזה לכשעצמו עשוי להביא להקלה משמעותית בבעיה של עיניים יבשות וצריך לנסות זאת בשלב הראשון. מרחבי הרשת:

הוכרזה! סדרת אייפון 14:

אייפון 14 – התצורה הבסיסית של אייפון 14

 אייפון 14 פרו – אייפון מתקדם עם 3 מצלמות אחוריות ותכונות עמידות מתקדמות

 אייפון 14 פרו מקס – הגדול והמתקדם ביותר בסדרת אייפון 14 החדשה