טיפים לתחזוקת מכונת הקפה הביתית שלכם

 

האם גם לכם כמו להרבה אחרים בישראל יש בבית מכונת קפה ביתית? ובכן, זה לא משנה אם מדובר על מכונה של קפסולות או של קפה טחון – זוהי בהחלט דרך נפלאה ליהנות מקפה טרי ואיכותי מדי יום, אך כדי שנוכל לעשות זאת לאורך זמן בלי שום בעיה חשוב לשמור את המכונה ולתחזק אותה כראוי. הנה כמה טיפים חשובים ששווה לאמץ.

ניקיון יומי

לא, אנחנו ממש לא אומרים שצריך לנקות כל מכונת קפה באופן יסודי מדי יום, אבל כן ישנן פעולות בסיסיות שחשוב לעשות. חשוב לנקות את הפיה של ההקצפה מדי יום, מומלץ בהחלט לשפוך נוזלים שהצטברו ועדיף תמיד גם להחליף את המים בסוף היום למים טריים. אם תקפידו על הניקיון הבסיסי הזה יהיה לכם קל יותר לכשתרצו לגשת לניקיון יסודי יותר.

ניקיון תקופתי

אחת לשלושה חודשים אנו ממליצים בחום על פירוק המכונה וניקוי יסודי של החלקים. כל מה שניתן לפרק ולשטוף עם סבון כלים כמובן וחשוב גם לעבור עם מטלית לחה על החלקים של המכונה שלא ניתנים לפירוק ושטיפה במים וסבון. לאחר השטיפה חשוב לתת למכונה להתייבש היטב לפני השימוש הבא.

ניקיון פנימי

יכול מאד להיות שיש ברשותכם מכונת קפה עם תכנית מיוחדת לניקוי אבנית פנימי. לשם כך עליכם לרכוש נוזל מיוחד בעלות נמוכה יחסית ולהפעיל את מצב הניקיון במכונה על פי הוראות היצרן שתוכלו למצוא במדריך המודפס שקיבלתם עם רכישת המכונה וכנראה גם באתר האינטרנט.

בשורה התחתונה – אם תקפידו על הפעולות החשובות הללו ולא תשאירו את המכונה ללא תחזוקה וניקיון לזמן ארוך, תוכלו בהחלט ליהנות מקפה טרי ואיכותי לאורך זמן וכנראה גם תאריכו את תוחלת החיים של המכונה שלכם.

 

עוד אתרים מרחבי הרשת:
עופר איתן – פייסבוק