כיצד קונים דירה ולמה חשוב ליווי משפטי

רכישה והשכרת משרדים

 

ליווי משפטי – החלטתם לרכוש דירה? מזל טוב, הנה מדריך קצר על הדברים החשובים בעת רכישת הדירה כדי לא להסתבך לאחר מכן

הסתובבתם בשכונות, ראיתם דירות, בחנתם דברים נוספים, התחלתם לשאול שאלות ובסוף החלטתם ללכת על דירה. אבל רגע, עוד לפני כן, כדי מאוד לחקור קצת על חברת הבניה והחברה המבצעת. לראות שאין לשתיהן קשיים כלכליים. חשוב להדגיש שלמרות שמדובר בחיבור בין שתי החברות, מדובר בגדול בשתי ישויות משפטיות שונות שלמרות שבמקרים רבים הן ערבות זו לזו, הרי אם אחת מהן חלילה תפשוט רגל, הפרויקט עלול להתעכב זמן רב. כיום בעקבות קריסת חברת הבנייה הגדולה חפציבה לפני מספר שנים, מציבים הבנקים מגבלות רבות על חברת הבנייה, אלא שזה כמובן לא פוטר את רוכש הדירה מאחריות (לפחות עבור עצמו) לבדוק את מצב החברות כדי לא להיתקע בהמשך.

שלב בחירת הדירה

עכשיו, אחרי שאתם סגורים על הדירה אותו תרצו לרכוש ואתם רוצים להבטיח את מקומכם תצטרכו לשלם דמי רצינות או דמי קדימה. צריך לשים לב שהסכום הזה אינו גדול ועולה על אחוז או אחוז וחצי מערך הדירה. חשוב מאוד, כבר בשלב הזה להיעזר בעורך דין ולהכניס סעיף בחוזה שגם אם אתם חוזרים בכם (מכל סיבה שהיא) הסכום בכללותו יוחזר לכם. שימו לב ברוב המקרים מחיר הדירה נתון למשא ומתן ולעתים (תלוי בגורמים רבים) תצליחו להוריד את המחיר שאותו נדרשתם לשלם בסכום גבוה.

ליווי משפטי

כאמור זה השלב שבו כדאי לכם כבר לקחת עורך דין שיהיה לצדכם. בקשו מנציג חברת המכירות כל פרט שקשור לדירה: כמובן טיוטת חוזה, כל דבר הקשור למפרט טכני של הדירה, תשריטים וכדו’. את כל המסמכים האלו תעבירו לעורך הדין שלכם, כדאי ורצוי לבחור עורך דין המתמחה בשטחים האלו כמו למשל עורך הדין אמיר יקותיאל מהוד השרון שלו ניסיון רב בכל הקשור לעסקאות נדל”ן. מהרגע הזה, אם נסתכל רגע על הדוגמא של אמיר יקותיאל, הוא זה שמנהל עבורכם את המשא ומתן מול חברת הבנייה, והוא האחראי על הורדת ושינוי או הוספת סעיפים לחוזה. שימו לב לא לקחת עורך דין שלוקח שכר נמוך במיוחד, במקרים רבים אתם אלו שתסבלו מהתוצאות. אין זה אומר כמובן לשלם הון עתק לעורך הדין. מקובל בדרך כלל לשלם כרבע עד חצי אחוז מעלות הדירה. בנוסף חייבים לוודא כי בחוזה המכר יצוין הזמן או המועד לרישום הזכויות בטאבו. במקרים רבים המועד זה מותנה בגורמים נוספים אלא שלאחרונה תוקן חוק המכר והוא קובע מועדים ברורים לרישום בטאבו. חייבים כמובן לוודא כי בחוזה יוגדר שכל המסים הקשורים לדירה ישולמו על ידי המוכר עד לרגע המסירה, את כל הדברים האלו כאמור מומלץ וחובה לעשות בעזרתו של עורך דין מנוסה כדוגמת עו”ד אמיר יקותיאל.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין
עו”ד שי פניני
עריכת דין – ויקיפדיה

שי פניני – משרד עורכי דין