לאמץ כלב בפעם הראשונה

 

החלטתם ללכת על אימוץ כלב בפעם הראשונה? ברכות! אין ספק שלגדל כלב זו חוויה משמעותית וחיובית שלה יתרונות רבים והיא נפלאה לא רק עבור הכלב, אלא בעיקר עבורינו המאמצים. עם זאת, בגלל שזה משהו חדש עבורכם, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון קודם לכן. בואו נעבור עליהם.

קחו בחשבון הוצאות וזמן הכרוך בגידול הכלב

זכרו כי לאימוץ כלב יש השלכות משמעותיות גם מבחינת סדר היום שלכם וגם מבחינת הוצאות שוטפות כגון: אוכל, ביקורים אצל הוטרינר, ציוד לכלב, צעצועים ועוד. גידול כלב ידרש מכם טיול איתו 3 פעמים ביום גם אם יש גשם בחוץ, רוח או שאתם ממש עייפים ובכלל, קחו בחשבון שכלב מאמצים לכל החיים. אם נראה לכם שלא תוכלו להתמודד עם האחריות או הזמן הנחוצים לגידול כלב, עדיף לוותר מראש.

סוג הכלב

זכרו שלכל כלב יש תכונות אופי שונות וזה לא נכון לבחור סוג מסוים כי הוא יותר “טרנדי” או פופלארי בעת הזו. בחרו את סוג הכלב לפי אופיו ולפי היכולת שלכם להעניק לו את כל הדברים להם הוא זקוק.

גיל הכלב

זכרו שאימוץ גור הוא שונה בתכלית מאימוץ של כלב בוגר. אם אין לכם את הזמן, הידע, היכולת או הרצון לחנך גור שעשוי להיות שובב, להרוס דברים ולעשות את הצרכים בבית, עדיף לאמץ מראש כלב בוגר.

כלבים וילדים

בחירה נכונה של כלב לאימוץ היא קריטת הרבה יותר אם יש לכם ילדים בבית. חשוב לבחור כלבים שמסתדרים טוב עם ילדים ואם הילדים שלכם כלל לא רגילים לנוכחות של כלב (מה שקורה הרבה אצל מי שבוחר לגדל כלב פעם ראשונה) יש להרגיל אותם בהדרגה.

סביבת מגורים

סביבת המגורים שלכם היא קריטית בבחירת הכלב לאימוץ. כלבים גדולים שצריכים להוציא הרבה אנרגיה יתאימו פחות באזורים עירוניים צפופים ותצטרכו לדאוג לגינת כלבים או פארק במרחק קרוב שבו יוכלו להוציא אנרגיה כהלכה. אם אין לכם את הזמן והסבלנות להקדיש לאקסטרה הוצאת אנרגיה הזו, עדיף מראש ללכת על סוג כלב יותר רגוע. בדקו לעומק את הדברים הללו וכך תצליחו למצוא כלב שבאמת מתאים לכם ולאופי החיים שלכם. בהצלחה!   מרחבי הרשת… דקלה לוי – תכנון מעבדות, דאטה סנטר ומערכות תקשורת