למה עבור חולי קרוהן טיפול טבעי הוא המומלץ ביותר?

קרוהן

 

קרוהן הינה מחלת מעי דלקתית קשה שמובילה לפגיעה של ממש באיכות החיים, ועלולה גם לגרום לסיבוכים קשים עוד יותר. אמנם אין טיפול בקרוהן שמרפא את המחלה כליל, אולם ניתן להפחית את עוצמת הסימפטומים במידה ניכרת, להקטין את הסיכון לסיבוכים ולהפוך את החיים לקלים יותר – והכל ללא תרופות שאמנם משפרות את מצב המעיים אולם גורמות לתופעות לוואי אחרות.

האם בכל מקרה של מחלת קרוהן טיפול טבעי יכול לעזור?

כן.

בכל מקרה של מחלת קרוהן טיפול טבעי הוא כלי רב עוצמה, ובפרט אם הוא מופקד בידיים מקצועיות. הטיפול הטבעי בקרוהן מבוסס על אסטרטגיה הוליסטית שמספקת מענה לכלל ההיבטים השונים של הדלקת במעי, וזאת מתוך הבנה של הגורמים העיקריים להיווצרותה.

בהקשר זה חשוב לציין שנכון להיום אין לרפואה הקונבנציונלית הבנה מלאה של הסיבות להתפתחות המצב הדלקתי הכרוני במעיים. יחד עם זאת ניתן לזהות שני מרכיבים משמעותיים: חולשה של המערכת החיסונית ותזונה שאינה מספקת לגוף את כל מה שהוא זקוק לו ולעומת זאת כולל כמויות גדולות מדי של מזון מעובד. גם מתח נפשי הוא יסוד להתפתחות קרוהן.

מה כולל הטיפול הטבעי בקרוהן?

כאמור עבור חולי קרוהן טיפול טבעי הוא האפקטיבי ביותר, בין השאר בגלל העובדה שטיפול תרופתי בקרוהן, על בסיס סטרואידים, קורטיזון או אנטיביוטיקה ארוכת טווח, עלול להוביל לתופעות לוואי חמורות ובפרט לנוכח העובדה שיש לצרוך את אותן תרופות לאורך פרקי זמן משמעותיים.

הטיפול הטבעי לעומת זאת כולל שני מרכיבים: שינוי תזונתי וצמחי מרפא. השינוי התזונתי הכרחי, שכן כאמור קרוהן מתפתחת לא מעט בגלל תזונה שכוללת כמות גדולה של שומן רווי שאינו טבעי ואינו בריא עבור האדם וכמות מופרזת של מזון מעובד שגורם להיווצרות רדיקלים חופשיים בגוף, ולעומת זאת לא מכילה מספיק אשלגן, אבץ ומרכיבים חיוניים נוספים. השינוי התזונתי מספק למעיים מעין מנוחה ומקל על הגוף להתמודד עם הקרוהן. בנוסף כשמדובר על קרוהן טיפול טבעי כולל גם צמחי מרפא בהתאמה אישית למטופלים ולמצב הספציפי של מערכת העיכול, מערכת החיסון ומרכיבים נוספים בגופם.