מארחים בחג הפסח? כך תעשו זאת בחוכמה וביעילות

 

חג הפסח ידוע כחג משפחתי ומלא אוכל שרבים מצפים לו. מי שאינם ממתינים לו בכזה אורך רוח הם מארחי ארוחת החג. שכן, מדובר באחד החגים שדורשים לא מעט הכנות והשקעה לקראתם ורבים כמעט וקורסים בערב החג מעומס מטלות האירוח וההכנות.
אז אם גם עליכם נגזר השנה לארח את ערב החג ואתם המארחים, הנה כמה טיפים חשובים איך תתארגנו לקראת המאורע ביעילות, במינימום מאמץ ובהצלחה רבה.

אל תמתינו לרגע האחרון עם הכנות הבית לקראת

אצל רבים, עומס החיים היומיומי , גורם לכך שכל ההכנות לקראת ערב החג, נדחקות ממש למספר ימים לפני. וכך חוץ מהבישולים, רבים מהמארחים נמצאים באטרף של נקיונות, סידור הבית, קניות אחרונות ועוד ממש עד לדקה האחרונה.
אם אתם רוצים להיות יעילים, התחילו מוקדם. לפחות שבועיים מראש הקדישו לנקיונות ולסידור הבית. בזמן הזה, בין לבין גם תוכלו לראות אם חסרים לכם דברים לאירוח ולקנות מבלי להכנס לכל העומסים הצפויים בסופרים ובקניונים שניה לפני ערב החג.
ואגב, אינכם חייבים לעשות הכל לבד. הביאו עוזרת בית או מנקה או אפילו שלמו לסטודנט/ית המעוניינים בכך באופן חד פעמי והעזרו בהם לנקיונות הגדולים יותר.

לא הזמן לנסות פטנטים ומאכלים חדשים

אצל רבים מהמארחים, ערב החג, הוא הזדמנות להשקיע ולנסות מתכונים חדשים ומאכלים. אבל בסוף, כל המאמץ הזה יכול לרדת לטימיון שכן רבים פשוט מצפים לאוכל המסורתי והטוב שלא לדבר על רגישויות שונות, העדפות קולינאריות, דיאטות ועוד.
לכן, בכל הקשור למתכונים ומה מכינים, הצמדו לאתרי המתכונים הגדולים והמוכרים,  ולמתכונים לפסח שהם מציעים והצמדו להוראות. ההצלחה והטעם מובטחים ותמיד יש שם מגוון מתכונים לכל מהלך הארוחה ממנה ראשונה ועד הקינוח.

התחשבו גם בצמחוניים

עוד טיפ חשוב, אל תקפחו אף אחד בארוחה. תמיד הציעו אופציה צמחונית שהיא לא רק ירקות או תוספת פחמיתית אלא ממש מאכל בעל ערך תזונתי שהצמחוניים במשפחה יוכלו לאכול. כמו כן, מומלץ גם לברר מבעוד מועד לגבי אלרגיות שיש לאי אלו מבני המשפחה כדי לסכן חלילה מישהו מהם בגלל חוסר ידיעה.

לא הכל צריך להכין , אפשר גם לקנות

באורך החיים הסופר לחוץ שיש בימינו, לא תמיד יש את הזמן לעמוד שעות במטבח לפני ערב החג ולהעמיד מלא סירים ובישולים. אז אם אינכם כשרוניים כל כך בבישול ואפייה, או סתם מחוסרים בזמן ואפילו רק כדי להקל על עצמכם, דעו שלא הכל חייבים להכין ואפשר גם לקנות.
כיום יש עשרות מעדניות כמעט בכל עיר שמציעות אוכל מוכן ותוכלו לקנות מהן מגוון סלטים ותוספות ולעיתים אפילו את הצלי, הדג והעוף למנה העיקרית ולחסוך לעצמכם הרבה כאבי ראש.