מה אפשר לעשות עם מדפסת תלת מימד ביתית

 

מדפסות תלת המימד הביתיות הפכו בשנים האחרונות לתחביב שסוחף אחריו המונים מכל רחבי העולם כולל כאן בארץ, הטכנולוגיה פורצת הדרך והמחירים שהונגשו כמעט לכל כיס וכיס גרמו לכך שכל אדם יכול להיות ממציא ויוצר של מוצר ייחודי ותאמינו לנו הסיפוק מהדפסת מוצר ייחודי שעיצבתם בעצמכם הוא אדיר, אז מה בעצם ניתן להדפיס ולייצר עם מדפסות התלת מימד הביתיות? התשובות מיד בהמשך.

מה ניתן להדפיס?

אז השאלה היא שאלה די כללית שהתשובה אליה מורכבת מכמה משתנים שונים שהם:

  • סוג המדפסת והיכולות שלה – בשוק קיימים המון סוגים של מדפסות ביתיות כאשר כל אחת מהן בעלת יכולות שונות ומגוונות המסוגלות להדפיס בשיטות שונות ובגדלים שונים, את סוג המוצרים והיכולות להדפיס צריך למדוד לפי סוג המדפסת והדגם שלה.
  • סוג החומר בו משתמשים להדפסה – תתפלאו כמה סוגים שונים של חומרים זמינים להדפסה, יש חומרים שקל מאד לעבוד איתם אבל עמידותם בפני תנאי חוץ היא כמעט ואפסית, יש חומרים שעמידותם בתנאי חוץ היא גבוה אך דורשים רמה טכנית גבוה מהמשתמש כיוון ויש לעשות המון התאמות ביחס לסוג וגודל המוצר שתדפיסו, יש חומרים שההדפסות שלהם יהיו גמישות מאד, יש חומרים שאפשר להדפיס איתם כלים לאוכל או מוצרים ששמים על הפנים והפה בלי חשש לחומרים מסוכנים וכן הלאה…
  • יכולות ההנדסיות והיצירתיות של היוצר – בסופו של דבר לא משנה איזה מדפסת יש לכם אם תרצו ליצור מוצר ייחודי היכולות ההנדסיות והיצירתיות של המשתמש הם אלו שיקבעו מה יהיה ניתן ליצור ומה לא.

לסיכום – אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי בו אפשר ליצור בבית באופן עצמי חפצים, אביזרים ומוצרים שפעם היו נמצאים רק בחלומות הרטובים שלנו, המדפסות הביתיות המוצעות היום למכירה מאפשרות לשמיים להיות הגבול שלכם, רק תהיו יצירתיים.  

עוד אתרים שיעניינו אותך:

עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השייווק שהונפקה בבורסה של טורנטו