מה זה p2p ולמה זה כזה תחום חזק

 

p2p הן ראשי תיבות של peer to peer שמתאר את סוג העסקה המתבצעת, p2p היא בעצם הלוואה בין עמיתים או בשמה היותר מוכר הלוואות חברתיות, תחום שהתפתח מאד בשנים האחרונות והולך ומתעצם מרגע לרגע, רוצים לדעת בדיוק איך זה מתבצע, איך משקיעים, איך לווים והאם זה מסוכן?

בכתבה זו נסביר בדיוק את תהליך ההלוואה בהלוואות חברתיות, דרך מי מתנהל ההליך, כיצד משקיעים והאם ההליך יכול לסכן את כספנו.

הלוואות חברתיות מה זה

ובכן בשנים האחרונות נפתחו מלא ערוצי השקעה חדשים עבור כאלו שמחפשים להגדיל את הונם בצורת הלוואות, אך במקום לפתוח חברת הלוואות עם פרוצדורה מסובכת והמון ממון כמעט כל אחד שיש לו סכום כסף פנוי יכול להשקיע בקלות את כספו במתן הלוואות דרך ערוצי השקעה אלו שנקראים הלוואות P2P כלומר הלוואה בין עמיתים, להתחלק בריבית עם האתר המקשר ולהמשיך ולהגדיל את ההון.

למה שמלווה יעדי הלוואה חברתית מאשר הלוואה בנקאית או דרך חברות האשראי? אז התשובה לכך מחולקת לשניים:

  • ריבית נמוכה יחסית – גופי ההלוואות החברתיות מציעים לרוב ריביות אטרקטיביות למלווים שמעדיפים מן הסתם להחזיר את הכסף עם כמה שפחות ריבית.
  • תנאי הלוואה קלים יותר – בעוד הבנקים וחלק גדול מחברות האשראי די מציבים תנאי הלוואה קשים, גופי ההלוואות החברתיות מקלים ראש קצת ומאפשרים תנאי הלוואה קלים יותר.

האם זה מסוכן להשקיע את הכסף בהלוואות חברתיות? להשקיע כסף בהלוואות תמיד מגיע עם סיכון במיוחד שזה בא דרך גוף שמקל ראש עם הלווים אבל אין כמעט השקעה בעולם הזה שלא באה עם סיכון כזה או אחר.