מוזיקה בסולם נשי

מוזיקה ישראלית

 

מוזיקה היא החיבור הגבוה ביותר של הנשמה עם אנרגיית החיים, או הצ’י כפי שקוראים לה בסנקריסט. משהו בסוג האמנות הזה מחבר אותנו לדרגות הגבוהות ביותר של המודעות, ההכרה והעונג הנפשי. יש אנשים שלא יכולים לחיות בלי מוזיקה, אבל גם אנשים שלא חייבים לשמוע מוזיקה בכל רגע נתון לא יכולים להתעלם מהעובדה שיש רגעים בחיים שבהם כל מה שצריך הוא מוזיקה טובה ואולי, לכל היותר, כוס משקה טוב או ארוחה נעימה בשביל להרגיש בפסגה.

מדהים ליצור אותה, אבל לא חייבים להיות מוזיקאים בנשמה בשביל להנות ממוזיקה טובה והקסם האמיתי שלה הוא בקיום שלה. מספיק להאזין לה כדי להנות מכל השפע שהיא מביאה איתה.

מוזיקת עברית אותנטית

המוזיקה מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כאנושות כבר שנים רבות, ולצד מוזיקת העולם על כלל סוגיה אי אפשר להתעלם גם מהמוזיקה היהודית שלימים הפכה להיות מעצמה שלמה של מוזיקה ישראלית משובחת במיוחד.

למוזיקה היהודית יש מקום של כבוד במוזיקה באשר היא, אלא שזו לאורך ההיסטוריה קיבלה מוניטין של מוזיקה מדוכדכת מעט. קולו הבוכה של הקלרינט הוציא לה שם, איך נאמר בעדינות, לא של מוזיקת שמחות, וכעת מוזיקה ישראלית עושה חסד עם המוניטין הזה ומשנה את פני התמונה.

עוד מקום המדינה ובמיוחד בשנים האחרונות אנחנו עדים לפאר של ממש והבשורה כאן היא לא רק בהיבט המוזיקלי בלבד. אפשר לומר בנחת כי מוזיקה ישראלית עושה חסד גם עם מעמדן של הנשים ומהווה בשורה של ממש לאיזון מעמדן אל מול זה של הגברים. בעוד שבמרבית הענפים השונים של העשייה בכלל המשק עדיין קיים חוסר איזון בין מעמדן של הנשים וזה של הגברים, הרי שבכל הנוגע למוזיקה באופן כללי ובפרט כשהדבר מגיע אל מוזיקה ישראלית נשים מככבות וכובשות את הפסגה בסערה.

מתרחבים אל העולם

מגמה נוספת, מבורכת גם היא, היא ההתרחבות של המוזיקה הישראלית לכלל העולם. הן בעברית והן בלעז אנחנו מייצאים אמנים שכובשים את לבבות האנשים ברחבי העולם כולו ויש לא מעט אמנים שזוכים להצלחה מסחררת במחוזותיו השונים של כדור הארץ.

במיוחד אנחנו מצטיינים ביצוא מוזיקה אלקטרונית, אבל לא רק. כבר מאמצע המאה הקודמת אמנים ישראלים רבים החלו לתפוס מעמד ברחבי העולם וככל שהשנים חולפות יותר ויותר אמנים מצליחים לפרוץ את דרכם גם מעבר לים, ביניהם לא מעט נשים.

שירה נשית והדת

כשמדברים על מוזיקה ישראלית ועל שירה נשית, במיוחד בישראל, אי אפשר להתעלם מהגישה של חלק מהזרמים בדת. חשוב לזכור שהדת היהודית היא אינה חד חד ערכית וגם כאן יש זרמים וגישות רבות. על אף שיש רבנים שונים שמתנגדים לזמרה נשית, הרי שהם לא מייצגים את הדת כולה, אלא זרמים מסוימים מאד שלה.

עוד כתבות בפנאי ובידור