מידת חזייה מהקטן לגדול

 

על פניו, חזיות הן פריטי לבוש תחתונים ונראה שהבחירה שלהן מתמקדמת באיכות הבד ובמראה. עם זאת, כל אישה יודעת שבחירת חזיה היא קריטית הרבה יותר מזה, כשהנוחות והבריאות האורתופדית של הגב המתאפשרת עם חזייה איכותית הם בלי ספק הדברים החשובים ביותר. אנו רוצים להסביר כיצד נקבעת מידת החזייה ואיך אפשר למדוד ולבחור חזיות מתאימות.

היקף מתחת לחזה

מספור המידות נעשה על ידי אות (A עד E) ומספר (70 עד 95 בקפיצות של חמש). מה בעצם מציין המספר? ובכן, את גודל ההיקף של הגוף (הבטן והגב) מתחת לחזה מבלי להתחשב כרגע בגודל השדיים עצמם.

היקף החזה

כעת נעבור לאותיות, מידת הקאפ. כל אותו למעשה מצביעה על היקף חזה מסוים במספרים. אם נסתכל על המידות הסטנדרטיות למשל, נראה שמידת A מציינת כל היקף חזה מ-82 ס”מ ועד 109 ס”מ. בטווחים הללו כל מספר ס”מ מדויק מתאים למידת של היקף הגוף (מתחת לחזה). למשל, היקף מתחת לחזה בטווח שבין 78 ל-82 ס”מ הוא מידה 80 עם היקף חזה שבין 92 ל-94 ס”מ שהוא A, ועל כן המידה תהיה 80A.

אז איך מודדים ובוחרים?

את הטבלה המדויקת אפשר למצוא ממש בקלות באינטרנט. כל שיש לעשות זה למדוד את היקף החזה וההיקף שמתחת לחזה באמצעות סרט מדידה פשוט של תופרים וכך ניתן להבין בקלות אילו חזיות יתאימו. חשוב מאד לזכור שזו לא תורה מסיני, ושהרבה פעמים אצל נשים מסוימות תתאים יותר ממידה אחת בלבד, וכמובן שהגדלים משתנים מחברה לחברה כמו שקורה עם סוגי ביגוד אחרים הרבה פעמים. חשוב מאד למדוד ולבחון את החזייה לאורך זמן וצריך לשים לב שהיא נוחה, מספקת תמיכה טובה לשדיים ולגב ולא גורמת לחיכוך או גירוי של העור.