ממשל חדש בארצות הברית האם יטיב עם ישראל

 

על דולנד טראמפ אפשר היה להגיד הכל ואכן נאמר הכל אבל משהו אחד היה בלתי מעורער, זהו הנשיא האמריקני הכי פרו ישראלי שהיה מאז ומעולם ולא משנה אם אתם מצידה הימני או השמאלי של המפה, הוא פשוט עשה כל שהוא חשב שטוב לישראל בין אם זה ביטול הסכם הגרעין הביזיוני שהמעצמות עשו עם איראן, הכרה ברמת הגולן כשטח ישראלי, העברת שגרירות ארה”ב לירושלים ולקינוח בסופה של קדנציה הוא הצליח להוביל להסכם שלום היסטורי בין כמה ממדינות המפרץ לבין ישראל ונראה כי שינה את המזרח התיכון ועיצב אותו מחדש.

אך כמו שאתם יודעים כהונתו עומדת על פני סיום לאחר שביידן ניצח בבחירות 2020, כעת מנסים בישראל לחשב עמדות ולהבין לאיפה נושבת הרוח האם ביידן יתנהג כמו הנשיא הדמוקרטי הקודם ובעיקר לא יעשה כלום או שימשיך את הקו הפעילות של יריבו המושבע דולנד טראמפ.

ביטול החלטות – החשש הגדול ביותר של גורמים בישראל הוא שביידן יעשה לטראמפ בדיוק מה שעשה טראמפ לאובמה לאחר זכייתו בבחירות 2016 וזה ביטול גורף של החלטות משמעותיות שעשה אובמה כאשר הסכם הגרעין הוא אחד מאותן פעולות ביטול, אם ביידן יכנס לתפקיד וישר יחל לבטל החלטות דרמטיות של טראמפ הרי שהסכם הגרעין סביר מאד להניח יהיה אחד מאותן החלטות, דבר שמאד מטריד גורמי ביטחון ישראליים.

המשך פעילות של מה שנקבע כבר – רבים מאמינים כי ביידן אולי ישוב להסכם הגרעין עם איראן אך מתקשים להאמין שיבטל את השגרירות האמריקאית בירושלים או את ההכרה בגולן.

המשך התייחסות של הנשיא כפרו ישראל – הסברה כי ביידן יהיה ממש כמו קודמו לתפקיד ויהיה נשיא פרו ישראלי מובהק היא קלושה, ביידן והאנשים שעומדים מאחוריו מחזיקים בדעות שונות עד מאד מטראמפ לסכסוך הישראלי פלסטיני.

מרחבי הרשת:
מסע טיפוס אל ההר המסוכן באירופה – אתר גלובס