מסחר יומי, מבוסס מידע או הימורים?

 

השנה האחרונה הייתה אחת השנים הטובות שידעו המשקיעים בבורסות, תקופת הקורונה אמנם הייתה קשה כלכלית לרוב בתי העסק בארץ ובעולם אבל הבורסה פרחה ויותר ויותר משקיעים נכנסו אליה, בין היתר המסחר היומי הלך והתעצם ובעקבותיו גם הוויכוח האם זה באמת השקעה או בכלל הימור. אז אנחנו כאן כדי לענות על השאלה מנקודת מבטנו, האם המסחר היומי מבוסס על ידע וטכניקות או שמא הוא הימורים.

כל עסק הוא הימור באופן כלשהו

לפני שנעסוק בהרחבה על המסחר היומי ועל המידע שהוא מבוסס או לא מבוסס עליו, נקדים ונאמר כי כל עסק ולא משנה מהו בין אם זו גלידרייה או סוכנות תיירות הוא הימור שלקחו הבעלים שלו בתקווה שהוא יצליח וישגשג, אף אחד לא יודע ב100% וודאות כי הוא מקים עסק שיצליח להחזיר את החשבונות ואף לייצר הכנסות יפות אבל בכל זאת בכל שנה נפתחים עשרות אלפי עסקים חדשים בישראל.

מסחר יומי הימורים או השקעה?

אז אחרי שהבהרנו כי כל עסק באשר הוא יש בו אחוז מסוים של הימור, אז גם במסחר היומי יש אחוז מסוים של הימורים אבל אם הסוחר היומי הוא כזה שמבסס את השקעותיו על בסיס מידע קונקרטי אותו הוא מפיק בצורה מושכלת על ידי אינדיקאטורים ידועים לכל הוא משקיע בדיוק באותה מידה כמו מי שמשקיע במניות לטווח ארוך. המסחר היומי מתבסס על המון מידע, ברוב המקרים מחפשים הסוחרים היומיים מניות בעלות דפוסי התנהגות דומים שיש מאחוריהן אינדיקאטורים המצביעים על משקיעים שפועלים לפיהם. למעשה סוחרי היום מפענחים באמצעות גרפים ומדדים נוספים איכן יש עוד משקיעים כמוהם ועל פי אילו אינדיקאטורים הם עובדים כדי לחזות איפה תתבצע הרכישה ואיפה תתבצע המכירה, עלפי אותם קווים הם קובעים את נקודת הכניסה שלהם לשוק ואיפה הם יוצאים. בעוד במסחר לטווח ארוך מתבססים הסוחרים על תחזיות ודוחות בנוגע לחברה סוחרי היום יכולים לדהור על גל עליה או ירידה של חדשות טובות או רעות אך אינם מתעניינים בדוחות החברה לטווח הארוך. לסיום נסכם כי על פי נקודת מבטנו מסחר יומי המתבצע על ידי אדם בעל הבנה והכשרה שמשתמש בנתונים מוסכמים מבצע השקעה מושכלת ולא הימור, זה לא אומר שאין סוחרים יומיים שאין להם מושג ומבצעים הימורים על בסיס תחושות או מידע כוזב… ולכן התשובה הנכונה לשאלה האם סחר יומי הוא הימורים או השקעה תלויה בסוחר ובדרך שהוא מבצע את הפעולות שלו.   מרחבי הרשת:

בפנטן – להגן על עור תינוקך, הכנסו לאתר בפנטן הרשמי מכונת קפה מקצועית – אל תתפשרו על הקפה שלכם  משחת בפנטן – לבריאות העור

דקלה לוי – מייסדת, בעלים ומנכ”לית, DLVS – חברת ייעוץ למערכות מתח נמוך .