מעקב הריון לאורך שבועות ההיריון

 

הריון ראשון? מזל טוב! את מעקב ההיריון לפי שבועות את מכירה? אם לא את חייבת להכיר כי זהו המעקב באמצעותו תוכלי לדעת איזו בדיקה צריכה להתבצע מתי, מהי רמת התפתחותו של התינוק, אילו תופעות צפויות להופיע באיזה שלב של ההיריון, גודל המשוער של התינוק לפי שבועות ההיריון ועוד…

אז אם את אכן לא מודעת ולא מכירה את חישוב שבועות ההיריון הכתבה הזו היא בדיוק עבורך, ריכזנו כאן מספר דברים שאת חייבת לדעת.

מהן שבועות הריון ואיך מודדים אותם?

כולם יודעים שהריון רגיל וסטנדרטי נמשך כ – 9 חודשים אבל רובנו מתפלאים לגלות שברגע שנכנסים להריון פתאום כל החישובים מול הרופא בכלל מתנהלים בשבועות, ועוד שהחודש הראשון נמשך של 6 שבועות… קצת מבלבל נכון?

ובכן הרפואה המודרנית מחשבת את כניסתך להריון עוד בטרם בכלל התעברת… זאת כיוון שקשה מאד לחשב את יום ההתעברות עצמו ולכן הרפואה מתייחסת לתאריך תחילת ההיריון ביום בו החל המחזור האחרון שקיבלת ובדיוק בגלל זה החודש הראשון מכיל 6 שבועות.

רוצה לדעת טוב יותר לחשב שבועות הריון? באתר מטרנה תמצאי מחשבון שבועות הריון שיעשה לך סדר והיגיון.

מה אפשר לדעת לפי שבועות הריון?

המון! אילו בדיקות צריך לבצע באיזה שלב של ההיריון, אילו תופעות או תחושות יכולות להופיע או לחלוף, מהו הגודל הממוצע של התינוק בבטנך, מהו שלב בטוח כבר ללידה גם אם היא מקדימה ועוד….

החלק החשוב ביותר אולי הוא ההבנה מה מתרחש בגופך בכל רגע נתון כדי שתוכלי להרגיש ביטחון ואף להבין את המשמעויות, אך על אף כל זאת חשוב לדעת כי על אף שרוב הנשים מדווחות על תופעות כאלו ואחרות בשלבים שונים של ההיריון לא חייב שאת תחושי את אותן תחושות בדיוק. למידע מפורט על שבועות ההיריון:  https://www.materna.co.il/pregnancy/40-pregnancy-weeks-full-details

 

עוד משהו שיעניין אותך…

סדרות מומלצות  – באתר yes
אינטרנט ביתי מהיר – באתר בזק בינלאומי