מתכונים לחנוכה שיספיקו לפחות ל-8 ימים

 

החג החנוכה הוא בלי ספק אחד החגים היפים והמיוחדים במסורת שלנו. הדלקת הנרות המשותפת מדי יום, השירים שכולנו מכירים ואוהבים, האווירה החורפית בחוץ וכמובן האוכל הטעים שהוא חלק בלתי נפרד מהחג הזה. אם גם לכם בא לגוון קצת מהסופגניות הרגילות, הנה כמה מתכונים לחנוכה שתוכלו להכין בבית.

סופגניות דניות

כשחושבים על מתכונים לחנוכה, הרעיון של סופגניות עולה לראש מיד, אבל מי אמר שזה חייב להיות אותן סופגניות מוכרות ואפילו קצת משעממות שאנו מכירים. הסופגניות הללו הן טעימות, שונות ומיוחדות ונוהגים לאכול אותן במקומות שונים בעולם בעיקר בתקופת הכריסמס והן הולכות נהדר עם מטבל תמרים וכוסברה.

פריקסה

אז הפריקסה הוא גם סוג של סופגניה כמובן, ואם אתם מחפשים מתכונים לחנוכה מושלמים לאירוח לארוחת צהריים אין ספק שזה הפיתרון המושלם. ההכנה כוללת כמובן את הבצק והטיגון שלו, ולאחר מכן מילוי של הלחמניות בכל טוב: תפוחי אדמה פיקנטיים מבושלים, טונה, ביצים קשות, סלט ירקות טרי, סלטה מאשוויה אורגינל וזיתים.

מתכון קל ללביבות

לסיום אנו רוצים לחלוק כאן מתכון קל ופשוט ללביבות אפויות פשוט נהדרות. כל מה שצריך זה שישה תפוחי אדמה, בצל קטן, שתי שיני שום כתושות, שלוש כפות שמן זית, קורט פלפל שחור וחצי כפית שטוחה של מלח. קולפים את תפוחי האדמה ואת הבצל ומגררים בצורה גסה בפומפיה ולאחר מכן סוחטים היטב ונפטרים מכל הנוזלים. מוסיפים לאחר מכן את כל שאר הרכיבים ומכינים מעין דסקיות דקות. מכינים תבנית עם נייר אפייה ומורחים עליה מעט שמן זית, מניחים את הלביבות ואופים בתנור ל-20 דקות עד להשחמה. אחרי עשר דקות מומלץ להפוך אותן לצד השני. בתאבון וחג שמח!