סגר שלישי או שהממשלה סוף כל סוף תלמד להתמודד עם הקורונה

 

שלהי נובמבר 2020 וישראל כחודש אחרי הסגר השני בעקבות מגפת הקורונה והנה אנחנו עומדים שוב על כמות נדבקים יומית של למעלה מ 1,000 בני אדם, האם פנינו לסגר שלישי או שהמדינה הפיקה את לקחיה ונראה סוף כל סוף פעולות יזומות ונקודתיות, ענישה חזקה והבאת סדר שיגרמו למגפה לדעוך לבד ובלי צורך בסגר כללי?

סגר שלישי עניין של זמן

לצערנו הרב כמו שהדברים מתנהלים כעת העתיד לא נראה וורוד במיוחד, הפוליטיקה היא זו שמניעה את החלטות הממשלה ולא החלטות מקצועיות, הענישה על האזרח הישראלי המזלזל היא בגדר בדיחה עלובה והמגפה מנצלת זאת ומגיחה את ראשה בשלישית.

מה צריך לעשות אחרת?

  • דמוקרטיה? שעת חירום אין חופש פרטיות! – אז בכל המשבר הזה אנחנו כל הזמן רואים אנשים מפגינים ודורשים חופש ופרטיות, זאת הדמוקרטיה ועל פיה הם צודקים ופה הטעות, בשעת משבר יש להנפיק צו חירום לפיו יישק דבר, אם אפליקציית מעקב של השב”כ עוזרת לאתר נדבקים חדשים אז שתלך הפרטיות לפח, אם הממשלה החליטה על בדיקות כלליות אחת לחודש במקום סגר אז המסרבים להיבדק לענישה בבידוד למשך תקופה של שבועיים בכל סירוב, אין חופש בחירה יש כעת מלחמה בנגי והימנעות מסגר שממית אסון על הכלכלה הישראלית, בשורה התחתונה שימו את הדמוקרטיה בצד למשך שנה עד שתחלוף המגפה והצילו כלכלית את המדינה.
  • פוליטיקה לפח בעת זו – מאז פברואר שנה שעברה שהמגפה הגיעה לארץ ועד שלהי נובמבר אנחנו רואים אי צדק בקבלת ההחלטות והן מתקבלות חד משמעית אך ורק בגלל פוליטיקה פנימית, אם אוכלוסייה שיש לה נציגות חזקה בממשלה יכולה להתכנס ללימודים בהם ידוע 100% כי אחוז ההדבקה גבוה בעוד שאר האוכלוסייה ובמיוחד הלימודים האקדמאיים מחכים שהמצב יאפשר זאת אנחנו לא נגיע לשום מקום, חקיקה חד משמעית מקצועית ולא פוליטית תוביל לירידה בתחלואה, פוליטיקה תוביל לעליה.
  • בדיקות והמון – באמצעות בדיקות והרבה מהן נוכל לזהות נשאים של המחלה בצורה מהירה יותר ולפני שהם מדביקים אחרים.
  • פעולות נקודתיות ונחרצות – אם הממשלה זיהתה אזור בו יש התפרצות יש לסגור אותו בצורה הרמטית לשלושה שבועות עד חודש כדי למנוע את ההתפשטות.