עורך דין ללשון הרע – למה חשוב כל כך לבחור נכון?

עורך דין ללשון הרע

 

זקוקים לשירותיו של עורך דין ללשון הרע? במאמר זה תבינו את החשיבות של בחירה נכונה של עורך הדין!

מה זה בכלל לשון הרע?

לשון הרע זהו מקרה, שבו שמו הטוב של אדם נפגע במזיד או בשוגג על ידי אדם אחר ופגיעה זו נעשית בנוכחות אנשים אחרים או שהמידע מגיע אליהם בדרכים אחרות. הדבר נכון לא רק לגבי אנשים פרטיים, אלא גם לגבי ארגונים, מוסדות וכו’ והפגיעה יכולה להתקיים בדרכים שונות. בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעי התקשורת השונים כדוגמת טלוויזיה, עיתונות, רשתות חברתיות ועוד.

חוק לשון הרע בישראל

הגבול בין חופש הביטוי וחופש העיתונות לבין זכות האדם לשמירה על כבודו הוא דק מאוד. זוהי מטרתו העיקרית של חוק לשון הרע: לאפשר לכל אדם להתבטא מצד אחד ולשמור על כבודו ועל שמו הטוב מן הצד השני. כלומר, זוהי זכותנו המלאה להתבטא, אבל אל לנו לפגוע באחר בהתבטאות זו.

מהו עורך דין ללשון הרע?

עורך דין ללשון הרע הוא עורך דין מתחום דיני הנזיקין. תחום דיני הנזיקין הוא תחום רחב ולכן, במידה ואתם צריכים ייצוג של עורך דין לצורך תביעה בגין לשון הרע, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום ספציפי זה. תפקידו של עורך הדין הוא להסביר למיוצגים שלו את זכויותיהם המשפטיות בכל הנוגע ללשון הרע ובמידת הצורך גם לייצג אותם בבית המשפט, בין אם הם התובעים ובין אם הם הנתבעים.

מה שעליכם לספק לעורך הדין

כאשר אתם פונים לעורך דין עליכם לספק לו את כל המידע הנחוץ לו לשם ייצוג הולם שלכם. במקרה של לשון הרע עליכם לספק לו את הראיות לכך שנפגעתם בפומבי או לכך שלא פגעתם בפומבי, תלוי אם אתם התובעים או הנתבעים. הראיות יכולות להיות מסמכים כתובים, עדויות של עדי שמיעה וכדומה. למעשה, עדויות אלו הן חשובות במיוחד בכל פניה לייצוג של עורך דין ללשון הרע משום שהקביעה אם אכן מדובר בלשון הרע או לא תלויה בכך, שהאדם או הארגון נפגעו בנוכחות צד שלישי.

 

עוד משהו שיעניין אותך…
שי פניני – משרד עורכי דין