ענף המסעדנות יחטוף סטירה רצינית בעקבות הקורונה

 

בעקבות משבר הקורונה המשק הישראלי וגם העולמי חטפו סטירת לחי מצלצלת שלא זכורה כמותה מעולם, אך בזמן שחלק גדול מהמשק מצליח בכל זאת להחזיק את הראש מעל המים ולשרוד ישנו ענף שחטף חזק יותר את הסטירה והעתיד הקרוב לא מנבא לו טובות… ענף זה הוא ענף המסעדנות שכנראה ואחרי ימי הקורונה ישתנה בצורה משמעותית.

למה דווקא הענף זה חטף כל כך חזק

בעוד עסקים רבים אחרים יכלו לעבור לאונליין בצורה חלקה יחסית ולהמשיך ולמכור ענף המסעדות מגמגם… זה לא שהם לא עברו לאונליין זה רק שזה לא מספיק בשביל להשאיר את הראש מעל המים, למה? מכמה סיבות אותן נפרט כעת:

  1. מסעדה מוכרת אווירה – רוב האנשים הבאים למסעדה לא מגיעים אך ורק בשביל האוכל, אנשים יוצאים למסעדות כדי להתאוורר, כדי לבלות ומסעדה היא המקום המושלם בשביל זה, כאשר באונליין מן הסתם יתרון זה מתבטל ככה שגם כמות ההזמנות פוחתת.
  2. תחרות מאד קשה – תחשבו שכל המסעדות בארץ עברו בשלב זה לאונליין, תוסיפו על כך את אלו שכבר היו שם תמיד בסגנון אוכל מהיר שמתאים יותר להזמנות הביתה ותקבלו תחרות קשה שהעסק אמור לעמוד בה.
  3. עלויות תפעול יקרות – עצם זה שהמסעדות סגורות לא אומר שעלויות התפעול פסקו, רבות המסעדות שעדיין ממשיכות לשלם שכירות לבעלי הנכסים, שיקים שניתנו לספקים על סחורות שנמשכו חודש וחודשיים לפני כן, פוד קוסט וכ”ו… עלויות התפעול של מסעדה לרוב עולות על רוב עלויות התפעול של עסקים בתחומים אחרים ולכן המצב מורכב וקשה ביותר.

עוד משהו שיעניין אותך:

יורם קראוס – כתבות נבחרות
גלקסי S23 – כל מה שצריך לדעת על מכשיר הדגל מבית סמסונג
יורם קראוס – המדריך המלא למטפסי הרים מתחילים