עצת הזהב למציאת עבודה בהייטק- למד את החברה והמשרה

 

 

אתם וודאי חוויתם מצב שבו ראיון העבודה הוא נעים מאוד והכל עובר בצורה חלקה ועדיין אתם מקבלים דחייה ואתם יושבים ומתאמצים להבין מה לא היה תקין בדבריכם או בהתנהלות שלכם.

אז ככה אחד הדברים העיקריים שמועמדים “נופלים” בו הוא השאלה מה אתה יודע על החברה. כלומר במה החברה עוסקת, מיהם השווקים שלה, מי המנהלים, מה היו האירועים החשובים בחייה וכדומה. שאלה נוספת באותו הקשר מה אתה יודע על המשרה שאליה אתה מתראיין. כלומר, מהות התפקיד, תחומי האחריות וכדומה.

לכאורה שאלה של דרך אגב שאנו לא חייבים דעת את התשובה עליה אבל לא כך הוא הדבר.

אם המראיין שואל מה אתם יודעים על החברה שלו או על התפקיד אתם חייבים להציג לו את ידיעותיכם בנושא. מועמד שהקדיש זמן, חקר ולמד את החברה והתפקיד נתפס כמועמד סקרן, חרוץ ומשדר רצינות. לעומתו מועמד שהיה פסיבי ורק “הגיע לראיון” הוא מועמד שמשדר חוסר להיטות, חוסר אנרגיה וכאילו במקרה נקלע לסיטואציה של ראיון העבודה בחברה הספציפית.

יתירה מכך באחד מירידי התעסוקה שנכחתי,הייתי עד למחזה בו אחד המועמדים שאל אחד ממנהלי משאבי האנוש במה החברה שלו עוסקת. החיוך שלו התחלף למעין נזיפה והוא השיב לו שהיה צריך “לעשות גוגל”. וכך הפסדתם עוד הזדמנות למשרת חייכם.

לטיפים נוספים מאת עופר אלשיך, סמנכ”ל כספים בקבוצת סלע, ובהשכלתו בוגר לימודי מנהל עסקים בהתמחות במימון באוניברסיטת בר-אילן.

עופר אלשיך, סמנכ”ל כספים בקבוצת סלע, מעניק טיפים למציאת עבודה בהייטק. לחברת סלע בעלת מרכז הדרכה מוביל מעל ל-20 שנה בתחומי ההדרכה והלימוד בעולם ההיי-טק, ולסגל המרצים שלה ניסיון רב בכתיבה של ספרי הדרכה לחברות בינלאומית.