רכישה והשכרת משרדים

רכישה והשכרת משרדים

 

אם אתם חושבים על רכישה או השכרה של משרד כדאי שתעשו זאת בחוכמה, כלומר בהתאם למצב השוק כיום ובהתאם למצבכם הכספי. עם זאת, האופציה של שכירות משרד נחשבת תמיד לאופציה החכמה יותר וזאת ממספר סיבות שמיד נפרט. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות למה.

סיבה ראשונה – התאמה לצרכים המשתנים

כמו שכבר שמתם לב, עסק הוא דבר דינמי ומתפתח שמשתנה כל הזמן. המשמעות היא שרכישת משרד אולי מתאימה למצב המשרד שלכם כיום, אבל רוב הסיכויים שהיא לא תתאים לעתיד. יתרה מזאת – במידה ותרצו למכור את המשרד או להשכיר אותו לעסקים אחרים, ייתכן מאוד שתיתקלו בקשיים כי שוק הנדל”ן המסחרי רק הולך ומסתבך.

 

סיבה שנייה – אחזקה

אולי תופתעו לדעת, אבל רכישת משרד היא רק ההתחלה של ההוצאות הכספיות ויש לחשב עלויות נוספות. למשל, שירותי ניהול ואחזקה של המשרד שנחשבים לשירותים יקרים במיוחד. לכן, אם אתם רוצים לחסוך בעלויות מומלץ שתשכרו משרד ולא תרכשו אותו מסיבה אחת – עלויות הניהול והאחזקה יוטלו על בעל המשרד ולא עליכם.

 

סיבה שלישית – ראש שקט

רכישת משרד נחשבת להשקעה כלכלית גדולה ולהתחייבות לטוח ארוך, כך שבהתחשב במצב הנדל”ן כיום ייתכן ולא תוכלו לעמוד בה מבחינה כלכלית. למשל, תיאלצו לקחת הלוואה כדי לרכוש את המשרד הנדרש או תיכנסו למשכנתא חונקת לשנים רבות. ועוד לא דיברנו על עלויות האחזקה של משרד שנמצא בבעלותם ועל רכישת ריהוט משרדי…

אז מה עושים?

לכן, הפתרון האידיאלי הוא לשכור משרדים, עדיף במגדלי המשרדים שנחשבים לכדאיים היום במיוחד וליהנות מגמישות, למשל אפשרות לעבור למשרד גדול או קטן יותר לפי צרכי העסק. אנחנו ממליצים להכניס סעיף בנושא בחוזה השכירות, אבל משאירים את ההחלטה הסופית בידיכם

כמו כן, במשרד שכור אתם יכולים להסתפק בריהוט משרדי איכותי מבלי להתפשר, לא על איכות ולא על העיצוב. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי ריהוט זה מתאים גם לאירוח לקוחות, גם לשימוש ע”י העובדים והוא ארגונומי ובריא כמו כל ריהוט אחר. ואנחנו אומרים – אין שום סיבה שלא להרגיש בבית גם במשרד שכור וליהנות מהתאמה אישית בהתאם לצרכים ולדרישות, אבל בלי להסתכן בפשיטת רגל או כיס כמו באופציה של רכישת משרד.

רץ ברשת:
יורם קראוס – על הקווים המשיקים בין ניהול חברה לבין טיפוס הרים