לימודי קריינות ורדיו

לימודי קריינות ורדיו

 

לימודי קריינות ורדיו הינו תחום הקוסם הרבה צעירים וצעירות שחולמים לשדר, לערוך מוזיקלית, להקריא טקסטים בצורה נכונה ולהגיש תוכניות רדיו אישיות באחת מתחנות הרדיו למשמעם של המון מאזינים. לימודים אלו מוצעים כמו כל קורס חיצוני אחר כמו של בישול, תזונה, מחשבים, ביטוח, ציור, עיצוב וכו’ המתקיימים כלימודים חיצוניים באוניברסטאות, מכללות או מוסדות לימוד אחרים המתמחים בנושא .

רבים רואים בשירות צבאי בגל”צ כנקודת פתיחה טובה לקריירה ברדיו, ואכן הרבה דלתות נפתחרות לבוגרי התחנה הצבאית, אבל זו בהחלט לא האופציה היחידה. לימודי קריינות ורדיו מקצועיים נועדו לספק לכם את כל הבסיס הדרוש לעבודה מקצועית ברדיו.

לימודי קריינות ורדיו – תוכנית הלימודים

 תוכנית הלימודים משתנה ממוסד לאחר אך הנושאים החשובים נלמדים בכל המוסדות כגון קריאת טקסטים, הגשת תוכנית אישית ברדיו והפקתה, ניהול אולפן, עריכה מוסיקלית, עריכת תוכניות רדיו, דיקציה ועקרונות הגשת תוכניות בטלויזיה ורדיו. הלימודים מקנים ידע נרחב ומיומנויות בהגשה וקריינות באולפן ומהשטח, עריכת תוכן, תחקירנות, הפקה ועריכת מוזיקה בנוסף לידע בכתיבה ועריכה של חדשות, ראיונות, ידיעה חדשותית ויסודות העיתונות. והחלק הכי חשוב בלימודי קריינות ורדיות הוא העבודה המעשית וההתנסות בתוך אולפן הקלטות בשידור חי המשמש בהמשך ככרטיס ביקור לאותו בוגר.

הלימודים מתקיימים באוניברסטאות וגם במכללות אך הלימודים באוניברסטאות הינם כחלק מתוכנית הלימודים לתואר בתקשורת המקנים ידע נרחב בכל הקשור לתקשורת ולא בהתמחות בקריינות ובהתנסות ברדיו, אך במכללות קורס קריינות ורדיו מועבר כקורס מקצועי להכשרה מעשית לסטודנטים המתמקד אך ורק בתחום הלימוד עצמו של הרדיו וההתנסות של הסטודנטים ברדיו.

הלימודים באוניברסיטה נמשכים כ 3 שנים במסגרת של לימודים לתואר בתקשורת אך הלימודים במכללות נמשך לשנה אחת של שני סמסטרים שבדרך כלל הלימודים מתקיימים בשני ימים בשבוע הכוללים כל נושאים הלימוד הקשורים בקריינות ורדיו. חלק ממוסדות הלימוד מציעים ללמוד על חשבון הפיקדון הצבאי – פתרון מצוין בשביל חיילים משוחררים שמחפשים את הכיוון שלהם אחרי השחרור.

תנאי הקבלה באוניברסטאות תלויים בתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בתקשורת חוץ מהאוניברסיטה הפתוחה שמלמדת את המקצוע כנושא נפרד מלימודי התקשורת ומעניקה תעודת גמר למסיימי הקורס וכתנאי לקבלה יהיה על המועמד לגשת לראיון אישי וכמו כן במכללות זהו תנאי הקבלה והתעודה הינה תעודת גמר. הלימודים במכללות מסויימות מקנות לסטודנטים נקודות זכות לתואר אקדמי שיוכלו להשתלב במקצועות הקשורות ולהמשך לימודיהם האקדמיים במידה וירצו.

עוד מרחבי הרשת:

עופר איתן – על חברת הפרסום הדיגיטלי שהונפקה בבורסה