מה לאכול אחרי אימון?

 

כדי למקסם את הביצועים של האימון ולעזור לגוף להתאושש, חייבים להקפיד על תזונה נכונה. אז מה כדאי לאכול אחרי אימון? הנה כל מה שצריך לדעת, קריאת חובה לכל מי שמתאמן ומקפיד על כושר גופני.

חלבונים

צריכת חלבונים היא חשובה ביותר להתאוששות השרירים ולצמיחה שלהם. בשר, עוף, דגים, טופו, מאכלים חלביים המכילים חלבון – כל אלו הן אפשרויות טובות. בהמשך ניתן גם כמה רעיונות למנות ונדבר על האפשרות המעולה של אבקות חלבון.

פחמימות מורכבות

במהלך האימון הגוף מוציא הרבה אנרגיה והזרך להחזיר אותן היא עם פחמימות מורכבות. דגנים מלאים כמו קינואה ואורז חום זאת הבחירה הטובה ביותר ועדיף להימנע כמה שאפשר מקמח לבן ופחמימות ריקות באופן כללי.

שומנים בריאים

שמן זית, אבוקדו, שקדים וכו׳. כל אלו הם שומנים בריאים שהגוף צריך וטובים לבריאות באופן כללי. הם גם מפחיתים תהליכים דלקתיים ועוזרים לגוף להתאושש מנזקי האימון.

נוגדי חימצון

עלים ירוקים, פירות יער, מגוון של ירקות. מזון שמכיל הרבה נוגדי חימצון שעוזרים לגוף להתאושש ואפילו יכולים לעזור להתגבר על כאבים ופציעות.

רעיונות לארוחות מעולות לפני האימון

עד כאן דיברנו על הרכיבים, אבל מה זה אומר בפועל? הנה כמה רעיונות מה לאכול אחרי אימון:

  • חזה עוף על הפלנצ׳ה או בתנור (אפשר קינואה לצמחונים) לצד צלחת קינואה ומיקס ירקות מוקפצים בשמן זית.
  • שייק תרד, קייל ופירות יער.
  • כריך הודו בלחמנייה מקמח כוסמין מלא.

אם אין הרבה זמן, אפשר גם ללכת על חטיפים מהירים כמו יוגורט עם פירות יער ושקדים. יחד עם זאת, חשוב לצרוך את כמות החלבון המתאימה ולכן שווה בהחלט לשלב בשייקים ובמנות אבקת חלבון. ניתן למצוא אבקות מגוון סוגים שונים (כשרות בכל הדרגות, אבקות טבעוניות וכו׳) ולתת לגוף את כמות החלבון שהוא צריך.


מרחבי הרשת:

מטרנה באתר מאקו

גלקסי s24 להזמנה באתר פלאפון

מטרנה – באתר גלובס

מטרנה – הכי קרוב אלייך אמא

מטרנה – פייסבוק

מטרנה – במחירים מיוחדים